Julstöket.. och Bröllopet.

Nu till dans/teater-föreställningarna..
I fredags kom jag taggad till Nya Teatern iförd trollutstyrsel. Det var dags för 2 föreställningar för barn mellan 3-6 år. Vi sprang runt som tokar innan och fixade till oss med tandsvärta, ruffffffs och plockade iordning allt. Kl. 9 var det dags för första föreställningen. Hur ska det gå tänkte man.. Men det gick hur bra som helst och det var verkligen jättekul!! Barnen satt stilla och var verkligen med i föreställningen, la kommentarer här och där och dom verkade verkligen gilla´t. Efteråt hade vi lite julsnack om julklappar, julkalendern, tänder och dom fick sedan tuta på häxans tuta, titta på paketen och djuren och känna på féns trollspö. Det var verkligen uppskattat och alla var nöjda, glada och framförallt galna. <-- Alltså vi i gänget. Jag och Häxan drog en vända till Markurells och fixade lite, pratade med folk och hade stört kul. Tillbaka för fix inför nästa föreställningen. Sminkade på och kl. 10.15 var det dags igen. Oh, en massa barn... Denna föreställningen gick bättre än den förra, man kommer verkligen in i det. Efteråt snackades det med barnen och sen sen plockade vi iordning inför lördagen. Sa hejdå åt folket o åt lite lunch på Markurells. Gick sedan till Engebrekt för att kika in 9ornas dansverk. Höll på ca. 1 h var jättekul att se! En del var jättebra och en del av dom var betydligt sämre. Sedan hem för lite sömn, mat och sedan gjorde jag mig iordning för att åka in till stan. Kl. 19 var det dags för Amerikansk fotboll på Behrn Arena, några från klassen är med så vi hejade vilt. Drack kaffe på Max med lövely friends och ett gäng drog sedan ut på krogen. Jag gick till Klaras för stormöte vid 21. Härligt gäng... vi planerade lite om 26:e dec och fick info om annat. Jag stannade kvar på Klaras till 00 tillsammans med Jennifer. Vi dansade stört mycket och jag fann en vän som var glittrig från topp till tå efter dans med mig. Haha.. Goa samtal under kvällen och hem med bror, sängen ja tack!
Lördag, vaknade-åt-klädde på mig-åkte. Ganska seg var jag.. Kl. 10.30. HEJ gänget, vi körde igenom allting en gång och jag var jätte... ostabil. Ramlade hela tiden i sovsäcken.  Denna dag var det föreställningar för allmänheten och på första föreställningen kl. 12 kom de underbara; Malin, Emma, Jeanette, Thomas och Tobias. KUL! Vi körde på och fniss, det var kul! Det gick bra och nej, det är inte samma sak att köra för en mer blandad publik men lika kul för det. Hade prat med pubilken :). Fick fin blomma efteråt. SÖT MOA fanns i publiken också! Tanken var att vi skulle käka lunch, med Rosalis hade för lång kö och lucullus, mja.. Jag, Mia och Magda var iallafall på jakt efter mat. Jag "kissade" = köpte en fin blomma till Mia och vi fick lite bråttom till föreställningen kl. 14. Då kom mamma, pappa, Bella, Linn och Andréa och kollade. Yey !! Tummen upp för allt, så himlans kul att köra Julstök. Efteråt tog vi en massa föreställningsbilder, åt choklad och sedan rev vi allt. Sorgligt. Regnet öste ner och vi gick med saker till Markurells. Vill också påpeka att på morgonen när vi kom var vi 2 minus i gänget.- TVÅ SJUKA. Oj liksom... Vid 17 åt vi, god lussebulle!, och Maria kom; för vi skulle repa inför kvällen.
Bröllopet..
Vi repade 70tal och hade galet kul. Sedan hem för dusch, käk och göra-sig-iordning. Hem till Maria vid 20.30, ännu mer fix och sedan till Naturens Hus för en lång väntan i ett mörkt, dock vackert rum, där vi var tvungna att vara tysta och gömma oss i. För det hela var ju en överraskning. Jag och Josse körde:
För kärlekens skull och ja, vad ska man säga.. Jag improviserade för jag hade bara 1 m i bredd att dansa på. Inte helt lätt kan jag meddela. Sedan, långt senare, efter god tårta&kaffe och fototagning körde vi 70tal. Dom satte på musiken när vi sminkade oss och vi fick springa in i introt. Helt jävla galet, ! Det var hur trångt som helst och vi slog varandra hejvilt. När man kmr in en stressad situation och trång (!) så glömmer jag lätt grejer. Så lite impro blev det, men spillrulle. Bra blev det till slut, och mycket mycket uppskattat!
Underbart brudpar. Så vackra. Bruden grät under För kärlekens skull, *fint*..

Intensiva men åh så kul dagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0