dansa.dansa.dansa.

Hann inte med så mycket plugg innan jag åkte iväg och dansade., men jag ska försöka få lite gjort nu.
Lyssnar på låtarna till Moulin Rouge och försöker tagga och få inspiration till att korra den... Är riktigt sugen på att se filmen, hinns det med..?

Söndagsträningen med Kerstin Abrahamsson var riktigt kul och framförallt givande. Jag dansade på och hade roligt, det är ju det som är viktigast. Orka som sagt att visa upp sig. Känns i baksidan av låren nu efter många olika diagonaler.

"Kerstin Abrahamsson - modern/nutida dans -  har en dansarutbildning från Svenska Balettskolan. Under sex år på Östgötabaletten dansade hon i verk av flera betydelsefulla koreografer: Vlado Juras, Mats Ek, Jiri Kylian, Jessica Ivansson, Philippe Blanchard, Jens Östberg, Birgit Cullberg m.fl.  Sedan 1996 har hon dansat på frilansbasis i både Sverige och Danmark. Koreograferat egna stycken, jobbat som repetitör och turnéledare bland annat för Danshögskolans dansarlinje och på Skånes dansteater. Hon har undervisat på Skånes dansteater och på Danshögskolans dansarlinje samt på Danscentrums dagliga träning för professionella dansare."

När jag kom hem från dansen hade mamma gjort egen pizza. Lycka kände jag då.
Nu har jag duschat, fixat och smörjt in benen med Tigerbalsam. Ett orka över att smörja in benen med Tigerbalsam är att ens händer blir helt skumma och nej, inte sköna alls.. Sen lyckas jag alltid stoppa fingrarna i ögonen, dum som jag är.
Det gör ont.

FIKA imorrn. TACK för det. <3
Det ska bli spännande imorrn.. Engelbrekt för hela slanten.
Jag kör "min grej" + sitter med i juryn. Det känns bra.. och framförallt väldigt intressant & kul.

Juice, miljökunskap, PA , typ NU.
Ha en mysig söndagskväll!

Glittrande pussar från mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0