glittrar.

Ladda. Tagga. Rösta.

Senaste nytt på Schlagerfronten (Bengtzing..) lyder följande:

Första repet på scen gjordes idag och recensioner har gjorts.
Bengtzing får både bra och dålig kritik.

Utdrag ur Schlagerprofilernas blogg;



"Det är är en fantastisk Linda-schlager (jo, nog finns det ett sådant begrepp numera) med Mika-influerade verser och med en riktigt tydlig stötrefräng:
Se mig! Hör mig! Rör mig! Hur svårt kan det va?

Hon är numera en ännu bättre sångerska än i tidigare Melodifestivaler, och man märker direkt att det här är en rutinerad schlagerstjärna som intagit scenen när hon gör entré i Telenor Arena. "

 
Linda backas upp av tre manliga dansare och provbitar av kläderna kan vi även se här.


Gyllene skor om Linda;

"Ja - som jag skrev tidigare.
Bengtzing vet vad hon gör: Hon anställer 3 av Sveriges skickligaste moderna streetdansare, så slipper hon dansa så mycket själv.
Och jöklar vad snyggt numret är.
Dansarna kommer ifrån gruppen "Bounce" och koreografin är ruggigt kul.
Det är liksom klassisk schlagerkoreografi möter Bounce uttryck... väldigt lekfullt, enormt energisk och snyggt!

Men Bengtzing får jobba hårt i "Hur svårt kan det va?".

Det springs mycket, och det är många kameror att hitta, och i sista höjningen ska hon tjurrusa nerför rampen med dansarna i ett koppel bakom sig (inte bokstavligt) - och Linda fick nog lite för mycket fart och föll framlänges.
Med en duns landade hon på scengolvet, och det smällde i högtalarna ifrån microfonen som träffade marken.
Dansarna bakom fortsatte proffsigt med koreografin medan Linda mörbultat, men hela tiden gapskrattande reste sig upp och fortsatte låtens sista 20 sekunder.
Hela parketten av fotografer flög upp som ett skott med kamerorna i högsta högg.
Ytterliggare ett favoritfall! (*trumvirvel* tack)
Men Linda skrattade gott åt sig själv och ropade till pressen:
"Såg det bra ut? Jag har övat länge!"


Bidraget "Hur svårt kan det va?" är så mycket toooookschlager, dessutom på svenska, att jag tror många svenskar kommer bli religiösa av lycka efter Lindas 3 minuter av frälsning!
Eller så blir hela Sveriges befolkning homosexuella???
Aja... Ett av de två... 

Halva Örebro-gänget (som låg bakom Kalla Nätter, Las Vegas, Alla Flickor etc) har skrivit Lindas bidrag och det är en seger för schlagermusik.
Det är liksom "Jag ljuger så bra" fast två steg till - lite modernare.
Med verser nästan rippade från Mikas "Grace Kelly", och så en refräng som träffar rätt och varmt i mellangärdet - det kan inte gå fel!

Jag tror Linda går direkt till Globen . förhoppningsvis tillsammans med Perrlli.
Eller så slår en av dem ut den andra.
Gud så spännande.

Låt oss hoppas att Linda inte faller platt även på Lördag.
*trumvirvel igen* "


Och sist men inte minst, Tobbe Ek;

"Om Mitsogiannis tog hjälp av hela schlagerkören gör Bengtzing tvärtom. Hon har med sig sitt eget gäng. Tre dansare som ser ut som hämtade från Bounce - inget dansbandssväng här inte - och en tjej och en kille som körar."

"Lindas smittande humör på scenen. Precis som jag skrev igår. Det är det som kommer få mig att gilla Hur svårt kan det va."

"Bengtzing som är världens mest normala tjej vid sidan av scenen blir verkligen stjärna i rampljuset. Hela hennes kaxiga attityd och utstrålning kommer till sin rätt i den här låten och med en riktigt snygg schlagerhöjning i Linda-stil blir det bra till slut."

"Det vita rutiga tyget ska vara i dansarnas kiltar.
Det röda rutiga kommer Linda ha som ett bälte. Det ska tydligen fyllas med en faslig massa strass också.
Sen skymtar mängder med svart genomskinligt tyg. Ska bli spännande att se imorgon..."

image418 


Kvinnan har även en hel del publicitet i dagens Aftonbladet och Expressen.
I bantningskrig mot Carola & Charlotte och om hur Fredrik Wikingsson lärde henne att kyssas..
Och hon har även chattat på Expressen....

"Roligast med att stå på scenen är kontakten med publiken.. Därför har jag svårt att kolla in i rätt kamera nu på repen. Jag vill ju titta på publiken!"

Kort utdrag ur QX, februari;

the cheeleader linda bengtzing .
"Jag ska gå ut och älska varenda minut."
"Det blir snyggt och påklätt, elegant och kanske lite "wild".

.. Linda Bengtzing hade även en annan låt med bland dom hundra sista bidragen till årets final: Jag tror på oss.

Hoppas på uppdatering från Lindas egna bloggar. Om hon nu inte har somnat det vill säga...

Glitterpuss från en taggad Linnéa.
099-23004. Rösta.....


 


Kommentarer
Postat av: Magda

yeah, bounce- det gillar vi!

2008-02-28 @ 22:45:00
Postat av: Sofie

schoft med mye linda-uppdateringar. vi gillar´t! hoppas verkligen på en finalplats på lördag. det är hon värd!!! Ha det grymmast i kallekrona och rock allt. PUSS från mig.

2008-02-28 @ 23:30:53
URL: http://s0fies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0