Heja Gullspång..

Godmorgon alla fina!
Hoppas ni har sovit gott.. Jag har sovit riktigt dåligt, med en massa drömmar.. och klockan 04.40 var jag så hungrig att jag gick upp och åt flingor. Hm...
Ska alldeles strax hoppa in i duschen och sedan blir det frulle. Har tänkt att hinna med lite plugg idag för att sedan åka in till stan och fika, gå på stan och så. Kvällen kommer spenderas hemma hos John med en massa skönt folk och film, film, film och pizza, glass, och kanske lite mer glass.

Malin, känns så bra att du litar på mig!
Blev så glad när jag läste det ..- det gjorde min dag!

Nu har det äntligen publicerats, iallafall lite, om det hemliga projektet som Linda, under våren, ska medverka i. I dagens Expressen kan man läsa om det;

image400

"De blir körledare i TV4:s nya satsning

Linda Bengtzing, Markoolio och Lotta Engberg som körledare - det blir snart verklighet när TV4 storsatsar på ny lördagsunderhållning.
Expressen kan avslöja att "Körslaget" börjar att sändas redan om en månad:
- Det känns helt fantastiskt! Jag drömmer redan om det, säger Lotta Engberg som blir en av TV4:s nya kändisprofiler.

Bygger på Caroline af Ugglas programidé:
TV4:s nya lördagsunderhållning "Körslaget" bygger på svenska artisten Caroline af Ugglas uppmärksammade programidé, tv-talangjakten "Clash of the choirs" som redan sänts i USA.
När det sänts i USA har körprogrammet setts av över åtta miljoner tv-tittare.
Caroline af Ugglas fick idén till programmet när hon tittade på "Idol", och några av kändisarna som synts i den amerikanska upplagan är Michael Bolton, Kelly Rowland och Nick Lachey.
Upphovsmakaren Caroline af Ugglas kommer inte att synas i den svenska versionen av hennes idé.

Kändisarna skapar körer i sina hemstäder

Brolle Jr - Boden
Lotta Engberg - Laxå
Agnes Carlsson - Vänersborg
Linda Bengtzing - Gullspång
Joacim Cans - Mora
Markoolio - Stockholm
Siw Malmqvist - Landskrona

TV4:s "Idol" och "Let´s dance" har båda blivit stora tittarsuccéer och det har en tid ryktats om att kanalen även planerat en helt ny helgsatsning - vilket det nu visar sig att de också har.
Expressen kan berätta att det handlar om en för svensk tv relativt ny genre då TV4 med start i slutet av mars börjar sända direktsänd körtävling - med svenska kändisar som körledare:
- Det blir storslagen lördagsunderhållning och programmet har stor potential att bli en riktig succé, säger TV4:s programchef Fredrik Arefalk.


Sätter ihop en kör

Sju kända svenska artister ska den närmaste tiden sätta ihop en kör i sin egen hemstad. Under TV4-programmet ska de tävla mot varandra i körsång. Expressen kan avslöja att körledarna blir Linda Bengtzing, Brolle Jr, Siw Malmqvist, Markoolio, Agnes Carlsson, Joacim Cans från Hammerfall och Lotta Engberg.


"Jag längtar"

Lotta Engberg är taggad inför uppdraget:
- Jag längtar tills det börjar. Det ska bli fantastiskt kul! säger hon.
"Körslaget" kommer att sändas i TV4 lördagar 20.00, med start 29 mars. Vem som blir programledare är enligt TV4 klart och kommer att presenteras inom kort."


Det ska bli väldigt kul att följa.. - Linda var ju som sagt väldigt taggad på detta...

Have a nice day!
Puss L.

Kommentarer
Postat av: Malin

Aaw (L), bra att du blev glad. Är själv glad att jag vågar släppa på mig själv :)

Ang. Lindas "hemlighet" så var det ganska kul att hon berättade om den och 2 dagar senare skrev i sin blogg att det var något hemligt 8-) -Geek, haha-

Ha en bra dag vännen!
PUSS!

2008-02-21 @ 12:50:33
URL: http://MaalinR.blogg.se
Postat av: Lollo

Heja Agnes och hela Vänersborg!!!!

2008-02-22 @ 18:39:01
URL: http://lollonisa.blogg.se
Postat av: Peter Bergström

Rösta på Lindas Gullspångskör i Körslaget! Gå in och kika på körens hemsida också, korslaget.gullspang.nu.

2008-03-25 @ 22:16:27
URL: http://korslaget.gullspang.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0