Kärlek

"Åh så kul. Så söt. Minnen alltså. Mmm. Ihh. HIHI. Loveeeer. "
Eliten 15-17 februari intar storstaden. . .

I fredags morse tog jag mig upp, tidigt, och åkte med Swebuss till Stockholm för ännu en helg med mina vänner.
Sov på två säten hela vägen upp och drömde om allt och ingenting.
Vaknade helt yr i Sthlm och tog mig till ringen för att träffa Malin och Sofie.
Mitt i allt så hoppade en Nathalie fram och skrämde oss rejält. Vilken överraskning! En rolig sådan... Yes!
Glada i hågen låste vi in våra väskor och tog oss via tunnelbana och buss till Frihamnen för inspelning av Kockduellen. Letade upp Marre på plats och frös häcken av oss i det strålande, men svinigt kalla vädret. Väl inne på Magasin 7 kissades, skrattades och fotades det. Kockduellen, ett program som efter ett uppehåll på 8 år nu var igång igen med programledaren Peter Lamm i spetsen. Två lag tävlar mot varandra, en mästerkock + en gäst i varje lag. Bengtzing på plats och hon mötte Roomservice-Mattias. Söt som få, kom en instudsande Linda in i studion efter att ha tagit lite extra tid på sig med håret... och det var dags att köra igång. Under 15 min skulle dom laga till minst två måltider av innehåller som gästerna köpt med sig för 120 kr.
Lindas påse innehöll bland annat jordgubbar.
Förvånad, nej.
Vi hejade och log, det doftade underbart och vi hade jobbiga ungar bakom oss som bråkade hejvilt. Efter inspelningen var vi rejält hungriga, pratade med L om allt mellan himmel och jord. Varm och kall...
Tog kort och allmänt mys. Sällskap till bil (heja flexifuel, som hon dock bytte ut idag.... till stadsjeep..) och sedan buss in till stan och till Kungshallen för M A T.

En liten runda på stan med fix inför kvällen, hem till Lidingö där helgen skulle spenderas med gottigott, spelande, sjungande, skrattade jänter. Såg Disturbia och behöver knappt påpeka vem som var räddast .. eller jo. Sofie höll på att skita på sig. Det var schoft. Hon lovade mycket den kvällen..... ja, det pratades en hel del också. Skvaller gillar vi!
image395
"Försöker ni lura mig nu.......?"

Somnade sent, vaknade sent och trötta.
En speciell dag, nämligen Lollos födelsedag! Grattis!
In till stan för att möta upp Lollo som vi överraskade rejält på centralen med vacker sång. En Therese joinade gruppen och vi var nu alla samlade. Och hungriga.. Till Jensen´s! Ett stort orka var att det var fullt, men efter tips från Linda igår om ett Jensens´s på Svesvägen så tog vi oss dit. Kallt som bara den, men vi fann det och vi kände oss som hemma. Åt gott och hade mys. Vidare ut i kylan, till ett café. Café 60 med ett gott utbud där jag bland annat träffade på Johannes, kul!
Sedan till centralen för hejdå till Therese och vidare till Karlaplan där vi hyrde film.
Inne på videobutiken såg vi en kvinna rysligt lik Kajsa Bergkvist. Men nej, inte hon. Jo fan, det är hon. Sen lite på skämt... där är ju Herngren, Måns.. och det var det! Och där har vi ju Noa Månfare också.... hela familjen samlad.

Tiiiiill Lidingö med tunnelbana som kryllade av tjejer som såg ut såhär: rufsigt färgat och sprayat hår, en hel mascara vid ett tillfälle, rouge och foundation i en alldeles för mörk ton i ansiktet och på läppar..., mjukisbyxor, skitiga ballerinor, stora typ blå fjällrävenjackor. Det var en rolig syn.

Väl hemma:
snöbrottning (jag vann..), Singstar för hela slanten, Meellllllllllo (med speciellt uttal.) Det var riktigt nice.. Laddade med anteckningsblock, gottigott och tidningar.
Heja Sanna, gilla Rongedals. C&A var bra, hade show, men ja... trötta på dom javisst. Kul med modern dans i pausen!!
Resultatet var chockerande... Att Sanna gick vidare till final var vi alla, ja hela Sverige överens om.
En sjukt duktig sångerska som sjöng rakt in i själen. Rongedals var en skräll, en rolig sådan! Att Ola gick till andra chansen var väntat, men C&A....... vad hände?
Jag är glad att dom gick vidare till andra, fast.... om det blir så att Linda går vidare till andra chansen så kan det bli så att hon får möta dom, och det gillar vi inte...
Resterande bidrag:
"orka orka, men orrrrrkkkkkaa" ja, orka. KEBABPIZZA, SLIVOVITSA sjöng vi alla på, Alexander hade en bra låt men han ser ju för fan rädd ut på scenen, men jag blev ändå positivt förvånad över framträdandet. Lasse L hade också en bra låt, passade kanske inte riktigt in i sammanhanget, eller.... vilken låt gör det egentligen?
Vi fortsatte kvällen med mys, film, dans (...) av vissa och somnade gott.

Upp med tuppen, iallafall Nathalie som var snabb.., jag därefter.
Det duschades, packades, städades och vi åt lite frulle. Åkte kl. 11 till stan, vidare till Täby Centrum. Therese kom också! Taggade med stora planer inför finalen.... yey.
Varför en utflykt dit? Jo, Bengtzing hade en soft spelning... Hon körde tillsammans med Jennyyyy Geee; Medan du sov, Lögnhals, VS + sweet mellansnack. Direkt därefter signerade hon .. låång kö. Träffade henne och pratade lite. Hon gillade min kjool and Jenny tyckte jag var snygg, välklädd - what? Men sure..

Vi tog kort; vi alla, Jenny&Linda and We och Gabriel dagen till ära. Linda fick ett kort av oss med x antal garanterade röster inför 1 mars ...
Hon är nervös. Och vi likaså. Glad blev hon..

Efter en stund på Täby tog vi oss tillbaka till centralen för lite käk och sedan många hejdåkramar då alla skulle åka hem. Alltid lika tråkigt att säga hejdå, nära till tårar - ja...
Jag åkte hem vid 18.30 och var hemma vid 21.10 i Örebro. Trött efter en resa utan sömn då jag runtomkring mig hade fransktalande killar, en ryska och en dam med nåt utländskt ursprung. Den blandningen, fy fan....

Tack är inte ord nog. Verkligen inte.
Men jag hoppas ni vet hur mycket ni betyder för mig...
Ännu en helg har spenderats med er, och vi lyckas alltid ha så himla kul.
Stunderna tillsammans mer er överträffas varje gång, det blir bara bättre och bättre.. Roligare och roligare.
Ren kärlek från mig till er.
Jag räknar ner till finalen om inte deltävlingen som det planeras om i just denna stund.

image393

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Åååh, så mycket minnen alltså!
TACK själv för en helt fantastiskt helg med älskade eliten, och jag håller helt med dig...allt blir bara bättre och roligare för varje gång!
Du, ni betyder mycket för mig! Vi sprider en enorm glädje om oss som får en att komma bort från vardagen och tänka på annat, Bara njuta av livet.
All kärlek till vår eviga elit.

2008-02-18 @ 20:42:46
URL: http://nnathaliep.blogg.se
Postat av: Sofie

Schoft, kärlek, humor och GJÄDJE är bara förnamnet.. går ikke att beskriva. Men tack, vi är grymmast. Räknar också ner... Det må bli schoft på finalen.
Och btw... du vann INTE snöbrottningen :S Det var jag och mall ;) hah..
PUSS OCH ELITKÄRLEK.
Minnen, åh.. hihih.

2008-02-18 @ 21:00:41
URL: http://s0fies.blogg.se
Postat av: Malin

"Åååh minnen, glädje, så kul.. hihi, Saknar!"

Igen, tack -och åter igen, du vet redan ALLT- Men ja - tårar... och Shiet vad kul jag har och så bra jag mår när jag umgås med er, verkligen glädje och humor. Komma bort och inte tänka, bara vara!

Och snöbrottningen (eh) vad fan hade du för regler, den som ligger ner mest i snön, för aaah då kan jag hålla med dig om att du vann ;) men inte annars :P haha.. -SÖT-

Kärlek, Kärlek, Kärlek -4ever-
PUSSSS!

2008-02-18 @ 22:46:53
URL: http://MaalinR.blogg.se
Postat av: Marre

Början ger mig minnen alltså. Ihhhh. HAHAHAHA. Ingen fattar det förrutom vi. Vi ÄR roligast! Så är det bara. tusen tack för denna helgen. Tusen tack för allt allt allt. Saker er sååå! Och slutet, vad kan man mer göra än att hålla med dig. Renaste kärlek!

2008-02-19 @ 00:55:40
URL: http://marreolsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0