Vad händer..

... på schlagerfronten?

Schlagerfeber råder landet runt. Iallafall i Karlskrona och hemma hos mig.
Onsdag idag, alla artisterna är på plats och har gjort första repet. Wooooooh.

Bengtzing´s resa till Karlskrona;

image410

"Jag och Svea! Mammas och Pappas hund. . Hon ville följa med till Karlskrona sa hon. . . Men tyvärr fick hon inte plats för vi har bilen full av kläder. Jogging kläder, ridkläder och schlager kläder. . . Och myskläder. För jag ska mysa varje sekund jag får över. . . Nu har jag kramats och lunchat med Pappa. Mamma får jag stoppa på E20. Hon har varit och klippt sig i Ulricehamn! 20 mil bort från Gullspång!  Ska man bli fin får man lida pin. Sådan mor Sådan dotter. Hej så länge. . . "

image412 image411 
Vidare till vinst i Gullspång och käk på pizzerian med Helene. Och dagen avslutas med kvällsmåltid i Karlskrona..

image413
Som resulterade i detta.....

"Onsdag. På hotellet finns ett grymt Wellness center! Här får jag massagestolsmassage. Vilken start på dagen. Toppen! Annars fick jag faktiskt en solstråle i ögat imorse, nu vet inte jag om jag har drömt det för nu ser man inte solen alls. Nu Italienskt till livs sen 1a repet! Tjo ho. . ."

Vad kan man säga om Tobbe Ek´s kommentarer då?
- Inget.

Hans sammanfattning efter första lyssningen;

Jaha, det var alla låtar det. Hur sammanfattar man det här på ett smidigt sätt samtidigt som man försöker hålla koll på Sibel, Fronda och Daniel Mitsogiannis och diverse skivbolagsrepresentanter som smyger fram i hotellkoridorerna och försöker tjuvlyssna på allt som sägs i hopp om att kunna föregå morgondagens kommentarer?

Daniel vill, men Charlotte lyckas - göra årets Cara Mia.

Linda Bengtzing låter som förr, som det förväntas av henne i Melodifestivalen, men funkar det en tredje gång?

Nordman? Ja vad ska man säga? Det krävs nåt spektakulärt på scenen helt enkelt. Kanske borde ändå Sarek gjort låten.

Fronda gör veckans dagisbidrag som säkert kan få en del röster och Sibel har stora skor att fylla.

Calaisa då? Ja, det är musik på riktigt som så klart har kvaliteter utanför Melodifestivalen. De kommer få bra betyg av experttyckarna, men mmig tog det inte riktigt tag i.


Glitterpuss från mig .



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0