Måndag

Lägesrapport från Ramsvik

- Vi har bytt plats på husvagnen och fått ordning på förtält och allt vad det nu heter. Detta resulterade i skratt, tårar och skrik, och träningsvärk idag... Men nu är allt uppe (gröna mattan som vi har i förtältet ser ut som en golfbana och jag älskar den rosa dammsugaren.)

- Idag skiner solen och jag har badat. Flöt omkring och njöt.
Det kallar jag sommar.

- Det är otroligt kul att titta på människor har jag kommit fram till.
Satt en stund på krabb-bryggan och log åt alla hysteriska ungar som förtvilat skrek efter fler hinkar, fler musslor...
Vet själv hur det är att ligga där hela dagen, och hela kvällen tills man inte såg ett dugg, spänningen som ligger i luften.. Vem ska få tag på flest krabbor? Vem får den coolaste fisken? Jag minns även hur grymt bra man mådde när man fick allas blickar på en, när man var kung på bryggan och sopade mattan med alla. Ja, det var tider det. Kan inte annat än att le. (och skratta åt mig själv.)

- Intressant är det också hur en del människor tänker.
Solen skiner, klarblå himmel, det är sommar.
Det första Emo 1 och Emo 2 gjorde imorse var att sminka sig med ett tjockt lager. Jag gjorde en ansiktsmask, satte upp håret i en ful knut och tog på mig bikinin. Redo för en dag på stranden i en solstol.
Emo 1 & 2 gjorde sig redo för ... ja, jag vet inte. Men smink skulle på, svart kajal till en förbannelse, svarta kläder, stumpor, stora skor. Och deras hår.
Jisses, varför i hela friden klipper man en kort igelkottsfrisyr mitt på huvudet och låter en lång bit hår hänga kvar ner vid nacken?
Och inte nog med det; på detta en misslyckad permanent.

- Emo 3 & 4 skulle ut och fiska idag. Iklädda: nätstrumpbyxor, svarta höga stövlar, långärmat.. Listan kan göras lång.
Jag kan inte förstå hur de tänker.

- Igår kväll njöt jag av utsikten av snygga killar som jobbade i baren. Jag drack jordgubbs-smoothie och log.

- Bautafrukost i morse. När man är på semester så lyckas man jämt äta mer än hemma.. Iallafall jag.

- Har spelat bort X antal kronor på flipper. Men å andra sidan så får jag sjukt många frispel, så när jag går därifrån är jag hur nöjd som helst. Varför vet jag inte, jag spelade ju fortfarande bort en massa pengar.

- Nu ska jag äta en laxbakelse.... I LÖVE VÄSTKUSTEN !

- Är väldigt sugen på att snorkla.

Det var allt för mig just nu.

Soliga kramar Linnéa  ♥


Kommentarer
Postat av: sofie

hahaha, ja alla dessa Emos, förstår inte hur dom tänker nu på sommaren!! :P



Skönt att allt är great där nere. Puss!

2008-07-22 @ 00:10:40
URL: http://s0fies.blogg.se/
Postat av: Marre

HAHAHAHA. Det är som en saga. "Emo 1 & 2 sminkade sig för att åka ut med båten för att fiska..." XD Låter som du har det mys i alla fall. Det glädjer! Och du tack för Eskilstuna. Underbart att ses :) Och YES Götet närmar sig också -klapp klapp- Puss från Emo-geek-Marre ;)

2008-07-29 @ 19:30:01
URL: http://marreolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0