grattis!

Idag är det ingen vanlig dag...
Stort grattis till Sofie och Michael som fyller år idag! ♥

Idag har jag varit full av energi.
Nästan läskigt taggad och målmedveten. Det går verkligen upp och ner...
Klockan 6 imorse ville jag gå upp och äta frukost, men la mig igen och väntade in att mobilen skulle pipa.
Upp och hoppa vid 7.15. Åt en massa, ilade runt och log.
Väl framme i skolan så klappade jag rytmer med händer och fötter, framkallade olika sound med hjälp av pengar och svor lite åt enkronorna som for runt överallt.. Klurigt.
Baletten var grym. Grym på olika sätt..
1. Idag dansade jag balett. Jag gjorde inte bara rörelser. Försökte tänka på mitt uttryck samt känsla. Kändes.
2. Hoppen i manegen var inte att leka med.. Hej konditionsträning!

På lunchen skrev jag listor & kort samt drack gott kaffe som gjorde mig väldigt kissnödig. Var riktigt taggad på jazz och vilken lektion sedan! Koreografin kändes så rätt, övningarna rullade på, styrkan funkade och diagonalerna var roliga. Topp! Dock helt slut, som vanligt, efteråt.. Djupa andetag. Med ingen energi i kroppen var det då dags för modern klass. Benen kändes som gelé och jag kände av lite illamående, så jag tog det lite lugnt i början, men sen så..
All releaseteknik kändes vettig, berodde nog dock på att jag var helt slut i kroppen. Men ändå, så värt.
Styrkan var helt sjuk, och den blev ju inte precis lättare av att man hetsades av Brask till bristningsgränsen. Men aaaah, jag fixat. Heja mig!

Väl här hemma har det ätits gott, med firande av M.
God blåbärscheesecake och glada miner.
Presenten, (en iskross) och mitt rim var perfekt. Skönt... ♥

Nu ska jag packa inför helgen, för att sedan titta lite på tv och skriva balettfrågor.

» Jag och Sabina har kommit på den otroligt underbara idéen att vi ska ses tidigare imorrn bitti för att värma upp och stretcha lite. 
+ att vi har skapat (hör hur vackert det låter...) en stretch-ring (för de oviga personerna i klassen, jag platsar - så att säga..)
Vilket hon om någon verkligen inte platsar in i, men hon är ju underbar så..
 
Jag ska bli vig!
Rättare sagt: Jag ska bli vigare iallafall!



Vi ska ses 8..
8!
Vad har jag gett mig in på?

Kommentarer
Postat av: Anonym

TACK! <3 .. love.

2009-01-31 @ 18:26:16
Postat av: Sofie

:)

2009-01-31 @ 18:26:47
URL: http://sofiejohannesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0