Vardag

Det är redan onsdag, och det tackar vi för...
En fartfylld vecka på alla sätt och vis, men det är svårt att hänga med när man inte riktigt har energin som krävs för att köra på helfart.
Känns som vardagen bara rullar på, väldigt inrutat.
Fast å andra sidan så är väl vardagen ganska så bra? Det känns som jag borde vara mer nöjd än vad jag är.. Borde uppskatta allt mer..
Men det är väl så det är, att man alltid vill ha mer/ha det lite bättre/etc. än vad man har. Men lite segt är det allt att man till exempel jämt och ständigt går i mjukiskläder, för vem orkar byta om när man kommer hem?
Men framförallt vore det härligt om man hade lite mer tid till att hinna med att träffa vänner, familj m.m. Det är tråkigt att man inte har orken..
Men ni ska veta att jag tänker på er, och vill..

Veckan började iallafall riktigt bra då vi fick träffa: Barbro.
Alla borde ha en Barbro i sin omgivning. För vad hon än säger så är det vettiga saker eller saker som gör att man blir glad och motiverad. Och det behövs i vardagen.
Det var prat om målsättningar, hur man t.ex lägger upp sina mål, vad man bör tänka på och hur man använder sig av ens resurser till sin fördel. Vettigt stuff alltså. Ännu en klass med henne på fredag, samt metodik-klass med Katarina. Kom just på att jag måste skriva en lista på vad som är bra med balett, samt frågeställningar.. Kanske lika bra att göra det ikväll.

Lektionerna rullar på som vanligt, med en ny riktigt rolig koreografi på jazzen samt en skönt flöde på de moderna klasserna.
På baletten fick jag även fina ord om mitt fokus, det var tydligen: fantastiskt! Vilket det inte brukar vara.. Måste träna på att dansa mer utåt, för en publik och inte för mig själv. Det blir verkligen en helt annan sak.

Föreställningen som vi ska ha i vår är för tillfället i obalans. Ändringar av datum sker var och varannan dag, men just nu ligger det i vecka 16, alltså precis efter påsk. Men jag blir inte förvånad om det ändras ännu en gång.. Starka viljor i klasserna och bland lärarna. I helgen ska jag försöka prova på min idé som jag har, om det ens går att utföra. Hoppas på det... annars blir det kanske ett schlagermedley - det är ju inte helt fel det heller...

Helgen ska spenderas i Örebro.
SKÖNT.

Kommentarer
Postat av: Malin W

åh, ja.. jag kan förstå dig, tror jag.. :)

skulle vara riktigt kul att se föreställningen!

men just v.16 är smock.. påskhelgen = NM, sen direkt till Trysil med LäroMedia (konferens) och familjen. o helgen v.16 = SM i Karlskrona.. åh.. men jag håller väl tummarna på att de flyttar det;) kram på dig, måste höras, ses! <3

2009-01-29 @ 18:18:59
URL: http://happier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0