Bröst, Bröst, Prostata, Prostata. ÅÅÅH - CANCER!

Hon kom till mig.
Marre the Star.

"Det är lördag eftermiddag och jag är glad. För idag kommer Marre!" Jag och Bella vinkade in henne från tåget och vi tog oss hem, tog en sväng förbi ett stängt Marieberg först.
Kvällen tillbringades med skratt, prat, musik och galenskaper. Vi var klockrena och gjorde om texten till "Hej, jag heter Bengt!" till "HEYY , jag heter Linda!". *ser oss sjunga den låten och garvar, det är tre verser nämligen - ler stort.*
Mycket sång till underbara RENT. Minne föralltid <3. Haha, juste.. orka att jag dansade 70-tal.. fick inte alls plats och hade problem med att klä på och av mig.. men kul var det.
Humor! Vi var båda ganska trötta, inte konstigt för Marre var vild på fredagen vilket medförde till att hon missade sin tvättid, så bland det första vi gjorde när vi kom hem var att tvätta.. haha.. Och jag var och träffade vänner på fredagskvällen som verkligen var kul, firade att det var höstlov.. Så jag kom hem sent. Så vi somnade ganska så tidigt.. not.

Söndag. Vi satte klockan för att komma upp.. men på något vis vaknade vi innan, galet. Kanske berodde på att vi tjänade en timme - vintertid ju för fasiken! Vi åt frullebulle, jag åt julskinka *nöjd*. Vi tänkte duscha, men orka liksom. Drog till Marieberg. För jag skulle köpa klänning (wiiiiii..) och Marre skulle köpa tröja. Orka glömma sin tröja Marre ;). Marre blev vild igen och shoppade loss. Tre tröjor, två par skor medan jag köpte min finfina klänning - silver goes fluff från Gina Tricot och vi båda åt god glass.
Åkte sedan hem för käk framför Sing a long, sedan fix och tagga med grymmisch låtar - Rent, Prince, Linda och Sexy Back. Vi tog helt galna kort, hett! Och tog sedan bussen till stan för GAAAAAAAAAAAAAAAALA!

Klockan 18 var det dags. Bröst och Prostatacancergala på Conventum. Vi var taggade till tusen, kissade och fixade. Köpte program, lotter och så. Visste att vi hade ganska bra platser,.. hhaha! Ganska... Rad 1 , mitten-mitten. Tjoho! Träffade snyggMaud och finEmelie, kärlek! Första akten var ganska seg, men med höjdpunkter. Som till exempel en viss Bengtzing! Hon kom in som en ängel med Jenny G vid sin sida och körde Himlen är Du. Marre och jag blev typ blödiga och bara log till varandra. Hon gjorde låten helt underbart bra och avslutade med en slängkyss till oss. Sen var det paus, och jag var fruuuuktansvärt kissnödig. Men först hann en vimmelfotograf få tag på oss och han tog kort. Jag: är det O K? Han: nej. Jag: ööööh. *försöker se fin ut*. Nåväl, kissade, flummade, pratade med folk, köpte choklad. Och gick in igen. Träffade Linda, solbränd - sprallig och söt som vanligt. Hon var verkligen jätteglad över att vi satt på första raden och babblade på om allt och inget. Som vanligt. Blev bestört över chokladen vi hade köpt (orka tro att vi skulle ha gjort godiset själva..) och som vanligt; NI FÅR JU INTE KÖPA NÅT...! *slåss*. Och orolig över sin vikt blev både hon och JennyG, ganska mycket orka över det. Hon har noll koll på vad hon ska göra och har gjort , haha.. "Så ska det låta, på TORSDAG? Är det inte på fredag?", Top Ten? *ser ut som ett ? med öppen mun* - Vad är det?" . Med mera.. med mera.
Söt och pratglad var hon iallafall, kul! Tog kort och sa byebye då andra akten redan hade börjat och dom skulle piffa till sig...
Andra akten. Som Marre och jag se efteråt så hade dom lätt kunnat ta bort några saker.. Men Hot Shoes var grymma, Husvagn var kul och Peter&Jenny var KUL. Men bäst var... bli inte förvånad...
Linda! Hon körde Lögnhals i en helt ny version med storbandet och allt. Nice! Och hon var VRÅLHET. Värsta frillan och heta kläder.
På finalen kom alla medverkande in och Linda spexade som vanligt. Gick konstigt, kunde inte stå still, HHIHI, sprang ut till publiken m.m. Allt var slut runt 21.15 och bussen skulle gå klockan 23.15. Hey vad spelar det för roll? Vi kissade (..jag..), dansade och skrattade. Drog till donken för lite käk. Och sedan hem med bussen. Massa underbart snack på kvällen, lite MSN, packning och musik. Underbar kväll. En kul gala...

Imorse åkte Marre hem, Linnéa goes sad.., runt klockan 6 gick hennes tåg så det var bara att pallra sig upp tidigt. Hon åkte med min pappa in till stan och jag kan tänka mig att hon är trött nu. Det är iallafall jag.

Det har varit en underbar helg. Jag finner inte rätt ord som beskriver hur mysig den har varit.
Men TACK, Tusen TACK för allt Marre. Du är oerhört älskad och saknad..
Du är mycket betydelsefull och värdefull för mig. Tack för lappen.. Tack detsamma.
Du är min stjärna.
Marre the Star.

Lite bilder:

        

1. Jag goes 70 tals dans. Hot hot. 2. Marre och jag, ganska normala.. haha. 3. Flumm! 4. Linda i sin första outfit. Söt som socker. 5. Allt godis vi köpte, hihi. 6. Linda i sin andra outfit. Like! 7. Linda igen, så sweet. 8. Skåda snygg Jennstig. Och duktig! 9. SnyggPeter , haha.. var bra!

image271

Marre, Linda och jag.
K Ä R L E K.


image272

Marre och jag på Conventum.
Åter igen, tack.......


Kommentarer
Postat av: Marre

Ja blödiga är helt rätt ord för när hon sjöng Himlen är Du. Vackert så det skriker om det. Minnen minnen. Och blödig blev jag av den här bloggen. Orka det när det va typ hmm..ja..bara 18 timmar sen vi senast sågs men ändå ;) Jag hade verkligen en helt sjukt galet underbar helg!! Kärlek och vänskap när den är som allra allra bäst. För du är den bästa vackraste!! Älskar dig så! Puss&Kärlek Ps. Snart snart ses vi igen. Åhh älskar alla planer förresten :) Och du, 11 veckor & 3 dagar = Ren kärlek! ;)

2007-10-29 @ 23:33:28
URL: http://marreolsson.blogg.se
Postat av: Marre The Star

Men orka att jag först hade skrivit Marre The Star som namn ju å sen inte :P Måste skriva ett till inlägg bara därför höhö. *orka va ego* HAHAHAHA. Sjukt kul det där me tvätten förresten. Liksom hej jag är gäst här men glömde tvätta hemma så jag tog med mig lite tröjor -ASG- Puss&Godnatt my pure love! :)

2007-10-29 @ 23:35:45
URL: http://marreolsson.blogg.se
Postat av: Emma

Är det din nya klänning på bilden?? Häftig!Ses i dag :) Krambäst

2007-10-30 @ 09:00:21
URL: http://vattengalen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0