Tankar

Idag är det alltså onsdagen den 3:e oktober och dagen har spenderats hemma. För jag sov nästan ingenting inatt, ont i halsen, huvudvärk- så jag låg bara och vred och vände på mig. När jag vaknade vid 6.45 imorse så kände jag direkt; det finns inte en chans att jag orkar gå till skolan. Så mamma ringde och sjukanmälde mig och jag somnade om. Vaknade efter mycket om och men, vid 10.30 nångång. Eller rättare sagt så blev jag nertvingad av mamma som trodde jag typ var död. Det var jag nästan. Kunde knappt hålla ögonen öppna och satt mest o stirrade. Gick och la mig igen och sov länge... Fick en massa goa sms, samtal under min sovstund. Thanks. Vi 14 nångång ringde Magda, dom hade balett och hade precis fått veta att vi blivit tillfrågade att dansa på en 50årsfest den 13:e oktober. Vi (Dansp 3) tackade ja till det, och vi får cash för det, yeah! Men det är lite som ska koreograferas tills dess, ca. 10 minuter tror jag.. Men, det löser vi. Ska bli kul.. 
Sen har jag sovit lite mer, kollat mejl. Och ätit lite. Sen tog jag en dusch. Och i och med den duschen (utan att detta ska låta hm, vad säger man, fjolligt...) så duschade jag av mig alla tankar som funnits i mitt huvud den senaste tiden. Jag ska från och med nu, ta hand om mig själv bättre, plugga mer och inte tänka jag är dålig . Jag har varit rätt instabil dom senaste dagarna, vilket ganska många har märkt. Och jag vill tacka alla för att ni bryr er så mycket. Ni är verkligen älskvärda. Och ni ska veta att ni finns i mina tankar och jag är ledsen över att jag inte hinner höra av mig till alla som jag verkligen vill och behöver göra. Vill prata, träffa er.. men tiden räcker inte till. Och jag blir så arg. Just nu hinner jag knappt med mig själv. Men jag ska klara detta. Har ju mångas stöd och det är jag verkligen glad över.

Vill tacka speciellt en person, för oroligt sköna pratstunder.. Pratstunder som jag verkligen behöver. 
Du är amazing. Du är LÖVE. Thanks Mia.

En tankeställare... man har ju hört att om man dansar för mkt under en period, alltså väldigt intensivt så kan det bli så att man t.ex. stannar i utvecklingen. Och det kan nog stämma. Och blandar man det med lite prestationsångest och en vilja som är stark och vill göra en massa saker.. ja då blir det inte så bra.
Min kropp är trött. Jag har ont i min fot. Kroppen säger alltså ifrån, jag borde därför lyssna på den.. 
Tror ni att jag gör det? Ni som känner mig vet. 
Framöver;
- 13:e oktober. 50 årsfesten. Måste koreograferas..
- 19 oktober på Konserthuset. Jubileumsshow. = extraträning på:

Torsd. 4 okt. 16.40-18.00

Sönd. 7 okt. 10.30-13.00

Månd. 10 okt. 21.00-21.30

Torsd. 11 okt. 16.40-18.00

Månd. 15 okt. 21.00-21.30

Tis den 16:e och/eller torsd den 18:e innan våra vanliga Flinjelektionerna.

Fred. 19 okt. - ta ledigt från 11.
- FN-dagen, onsdag v.43. Dansa i skolan..
- Kulturnatten 16:e november. AVTRYCK, Risbergska och F-linjen.
- Annat: Teadans, Jubileumsshow den 8 dec. Massa rep innan..., PA klart; hålla workshops..
Sen är det jul. Hej vart tog denna termin vägen....
+ all dans i skolan, all dans med F-linjen och allt plugg.
Hej när ska jag hinna träffa vänner?

Önska mig lycka till.
Love you babes and take care! Ni betyder mycket för mig ♥


Kommentarer
Postat av: Marre

Massa kärlek till dig min fina! (nu ska jag lyssna på vad du säger i fonen också ;) hihi. läser bloggen snart. men du ska veta att du är underbarast och att jag bryr mig om dig hur mkt som helst!

2007-10-03 @ 19:19:52
URL: http://marreolsson.blogg.se
Postat av: Marre

Nu har jag läst. Och mina tankar går så här; att du måste lyssna på din kropp hur svårt det än kan kännas, andas och ta det lugnt, lyssna på vad dina nära och kära säger till dig för du är bäst och inget annat och se till att ha saker att se fram emot. Det sistnämnda är utan tvekan det bästa sättet att orka med när man bara vill lägga sig ner och aldrig resa sig upp igen. Vi ska ha massor av saker att se fram emot hela hösten, det lovar jag dig. Har ju redan börjat på det ;) Vi hörs snart vännen, med betoning på snart :) Pussar!!

2007-10-03 @ 19:38:20
URL: http://marreolsson.blogg.se
Postat av: Emma

Lätt ses på fredag om du är frisk! Längesen vi bara hängde...mycket som händer hos både dig och mig och alla andra. Men krya på dig! Ses och hörs! krambäst <3

2007-10-03 @ 20:59:30
URL: http://vattengalen.blogg.se
Postat av: Milla

Krya på dig sötis (L) Synd att vi inte såg i lördas :/ Saknar dig grymt mycket. Finns här för dig! (L) Love// Milla

2007-10-03 @ 21:38:43
URL: http://millah.blogg.se
Postat av: Linn

du vet, dina extraträningar gör så att jag blir utan busskompis TVÅ måndagar! buhuu... :'( nee, nu SKA jag verkligen sova, det här håller inte! ditt fel ;) hörs imorgon, min diamant (L)
nattipuss.

2007-10-04 @ 23:08:41
URL: http://jihnn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0