Första dagen som 08

Då var första dagen som 08 och första dagen på Kulturama klar. Check!
Jag är helt slut och jag som endast har spenderat 2 h på Kulturama, men det känns som en hel dag.
Många intryck, mycket info och mycket folk.

I min årskurs, 2, så är vi endast 8 personer vilket känns helt galet och lyxigt.
6 av personerna i års 2 har gått 1 år, så vi är två "nya".
Imorgon klockan 10.30 är det dags för första balettlektion, vi kör alltså igång enligt schema redan denna vecka. Pjuff. Jag som känner mig otränad... så att säga.

Långa dagar väntar mig. Så här ser mitt schema ut:

Mån: 9-17.30 (Utbi., Resurstid, Jazz, Street)
Tis: 10.30-15.00 (Balett, Jazz)
Ons: 9-16.30/18.10 (Street, Balett, Modernt, Egen träning)
Tors: 08.30-16.30 (Rytmik, Balett, Jazz, Modernt)
Fred: 08.30-16.30 (Modernt, Komp/Koreografi, Pedagogik-Metodik*2)
Lörd-sönd: död.
Nejdå, eller kanske i början....

Min utbildning:

Dansutbildning
Danslinje År 2

Heltid - studiemedelsberättigad.


Danslinjens År 2 är en dansutbildning som riktar sig till dig med mycket god och bred dansvana. Du får fördjupade studier i modern jazz, klassisk balett, street, modern- och nutida dans samt komposition.

Rytmiken och dansmetodiken, med mer praktiska erfarenheter, blir än mer avancerad och förbereder dig på ett optimalt sätt för t ex prov till Danshögskolans pedagogutbildnings antagningsprov.

Även under År 2 kommer temaveckor att ägnas åt repetitioner, studie- och föreställningsbesök. Du fortsätter att utveckla din scenvana genom offentliga föreställningar där du får fler möjligheter att redovisa egna kompositioner.

Efter utbildningen kommer du att vara väl rustad att söka högre svenska eller utländska dansutbildningar.

En väldigt stor andel av våra utexaminerade elever arbetar idag som dans pedagoger eller dansare.


Nivå: Yrkesinriktad/Högskoleförberedande


Nu ska jag läsa igenom alla papper vi fått och sedan sova tidigt.
Puss and peace out from me!

Kommentarer
Postat av: Marre

Låter som en spännande första dag och en spännande utbildning. Hoppas att du får en riktig toppenvecka!! Puss

2008-08-25 @ 22:33:51
URL: http://marreolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0