Spice Girls for the win!

Då var det helt plötsligt söndag och jag befinner mig hemma i ett regnigt Örebro.
Har precis sovit i fyra timmar, helt slut efter denna vecka.
Men åh så värt. Åh så värt.

Veckan har bjudit på mycket, men framförallt mycket skratt och många mysiga stunder med härliga vänner.
Att vi, 7 tjejer som kan tänkas vara och är ganska olika.., kan ha så kul ihop, det är jag otroligt glad över. Att jag har Er i mitt liv, det vore så tomt annars. Jag menar... Det räcker väl med att säga att Spice Girls är snyggast och bäst, så att säga....
Jag uppskattar varje stund med er.
- Vi samlar värdefulla minnen som tar oss genom livet.

Måndagen bjöd på en galen tågresa med flum och snack i Stureplansanda. Vilket höll i hela veckan och det om något gjorde att man garvade tills knäna vek sig..
Väl framme i goa Götet tog vi en big taxi till vandrarhemmet där vi lastade av allt stuff och promenerade till Liseberg.
En heldag där med sol, regn, höga skrik, Mats och galenskaper.
På kvällen var det Allsång med Lotta vilket var väldigt kul, Bengtzing var en av gästartisterna och vi poppade järnet.
Efter allsången fick mina lovely 7 och Linda varsin liten present. Som bevis på vår vänskap. Mer åkande av karuseller och nattmat på Donken innan vi somnade sött i våra sänger.

     


Vi sov ut på tisdagen, alla var lite smått trötta... Dagen spenderades sedan på stan med shopping och tittande på bland annat en svärdslukare. Typ; holy bananas! Kvällen avrundades med Arrival på Kungstorget, heja Jenny Gee! Perfekt uppvärming inför bion; Mamma Mia. Oslagbart bra. Glada i hågen vandrade vi längs Avenyn och sjöng vackert. styrde stegen mot sängarna och somnade inte direkt..

På onsdagen, eftersom jag; inte har något bättre för mig, alltför ofta, så gick jag, Sofie och Therese upp i ottan och promenerade till Kungstorget där Rix skulle vara på kvällen. Solen sken och vi satt och log åt allt och alla.
Donkenfrukost; chicken burger'., haha. En dag med sol, Red Devil, geeks, Thai, stureplanssnack och mycket mer..
Sedan var det dags för RixFm-festival vilket var helt okej, regnet öste ner vid vissa tillfällen. Men kul hade vi ändå., speciellt med våra otroligt heta dancemoves.....
Dagens nya talang: Anna. Och dagens sötaste: Ola.
Jag kan inte annat än att le.

 

Tordag, alltså hemresedag.. Ingen ville gå, ingen gick upp... Jo, efter ett tag. Packning, städning under ledning av mig&Nathalie och sedan taxi till centralen.
Åt sedan god frukost och juicen, JA BÄSTA! Eller hur Sofie?
Softade, promenerade runt och klockan 14 rullade tåget mot.. Stockholm.
Efter några små problem på tåget (..) så var vi på väg mot Sthlm... Nathalie svek oss för Spanien (Hoppas du har det bättre än bra sötaste!) och Malin glömde visst att hoppa av i Falköping.... Hooppsan! Så det kan bli, så att säga..
Mer än glad över det... Mer än glad.
Jag började må dåligt på resan, frös-svettades, ont i huvud&hals... Inte kul. Halvsov och skrattade om vartannat.
Rullade in i Sthlm runt 19, hem till Marre där natten skulle spenderas. Tack  ♥ .
Efter ett stopp på affären och videobutiken laddade vi om hemma, jag med tabletter, och sedan lite mat. Sedan var det dags att ta en dusch.....
Räcker väl att säga att det blev KAOS. . .
Såg en riktigt bra film och somnade lite för sent.

Vaknade trötta och jag o Malin tog på oss turtle-aktiga kläder.
Klockan 9 åkte vi mot la centra, på vägen sade vi hejdå till Marre som skulle till Ulriksdals slott och börja jobba.. :/..
Väl inne i stan åt vi Chicken burger, ja hör och häpna... Och jag köpte mer tabletter. Pjuff.
Mot Soff´s place där vi lämnade våra saker, bytte om till något finare kläder och tog oss tillbaka in mot centrum efter att ha inhandlat goood picknick! Köpte blommor och åkte sedan tunnelbana och buss till Ulriksdals slott.
Där i solen åt vi god picknick, gjorde galna hopp och softade lite med Marre.
Insläpp, wwwwwow KÖA...
Väl inne på området tävlade vi med DATE, hämtade program, åt glass, kollade runt och sedan intog vi våra platser i mitten på första raden.
Showen kunde börja, hurraaaaa. Behöver väl inte säga vilka som ägde publiken totalt? Spice Girls i mitt hjärta.
Vi hade hur kul som helst och showen är verkligen helt sjukt grym.
Solen sken hela kvällen och det stavades ren kärlek när vi satt och höll varandra i handen...
Kvällen avslutades med att Therese vann Date-tävlingen, YEAH! Fjollade runt och pratade med Molly&Måns, jag bara ler... Promenerade bortåt glada, åkte mot centrum där det blev lite nattmat, gissa stället...
Somnade efter mer än halva filmen hemma hos Sofie sedan, då hade mina knadder redan somnat. Så söta.
        
  
Lördag, hemresedag nummer 1 och hej va segt. Frukost och lite softade och sedan var det helt plöstligt dags att säga hejdå till Malin. Jag önskade innerligt att hon glömde hoppa på.... men icke.
Nära till tårar, men det är bara att le och tacka för ännu en underbar vecka..
Jag, Sofie och Lollo hängde kvar, halvt sovande, tills jag åkte hem. Lika tråkigt som alltid.. Sov hela tågresan hem och vaknade yr i Örebro.
Hemma i Örebro var det snabba puckar; dusch-äta-byta om-fix-in till stan.
Och hem till söta Sara ♥
Där spenderades hela kvällen, och såväl natten, vilket var mer än mys på alla sätt och vis....
Somnade runt 4, väldigt väldigt glad.
För vilken vecka.....

Och nu idag, återhämtning.
Helt slut.


Tack & bock för mig.
Pussss!

Kommentarer
Postat av: Lollis

Tack söta du för den bästa veckan! Tänker tillbaka på alla minnen och vill genast skapa nya.

Det finns inget bättre än att få vara med er!

Ni är guld värda.



Puss & all kärlek till Er

2008-08-17 @ 21:39:18
Postat av: Sofie

Helt galet vad underbart vi haft det.

Spice Girls for the win ja, så att säga! höhöh

Tack, tack, tusen tack för att jag fick dela den här underbara veckan tillsammans med dig och alla andra.



Jag saknar dig redan.

Ren Kärlek!

2008-08-17 @ 21:39:58
URL: http://s0fies.blogg.se/
Postat av: Malin

Intressant... jag väntar till den dagen då Linda säger vem som är vem i gruppen ;) haha..



Tack för en underbar vecka, bättre än väntat. Jag visste att vi skulle ha kul, men inte att vi skulle ha så kul som vi hade!

Ett till minne att lägga varmt om hjärtat!

Var rädd om dig nu och krya på dig!



Puss & Kärlek!

2008-08-17 @ 21:41:55
URL: http://maalinr.blogg.se/
Postat av: carro

låter som en mysig vecka :)

varför var ola dagens sötaste ? :b

2008-08-17 @ 23:50:47
URL: http://carolinelarsen.blogg.se/
Postat av: Nachos

Iiih, tom på ord. Men ett starkt vänskapsband mellan oss alla kan jag känna, därav i form av kärlek, passion och värme. Jag blir glad, när jag tänekr tillbaks på veckan med Dig, Er. Videon på mobilen väcker minnen och får mig att le.

Du är en underbar vän, lille gåvan som jag gillar att kalla den...var så fin :)

Krya på dig nu, jag vill att du ska må bra!

All min kärlek från ett svettigt Spanien till dig älskade Linnéa.

2008-08-18 @ 00:15:00
Postat av: Marre

Vi är ju 7 st så det kan bli lite svårt att säga vem som är vemi SG. Hmm.. Soff, vill du dela på att va Emma med mig? ;) hahaha. Nä men FAN vilken UNDERBAR tripp det var. Och texten vi samlar minnen som tar oss genom livet passar verkligen in här. Kommer att le åt den här resan varje dag så länge jag lever. TACK vännen. TACK vänner! PUSS

2008-08-21 @ 22:46:29
URL: http://marreolsson.blogg.se/
Postat av: Sofie

Marre: Haha, självklart kan jag joina ditt Team Emma =)

2008-08-21 @ 23:17:05
URL: http://s0fies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0