Första advent

Första advent idag..
1 december imorgon..
Snart jul, nyår.. nytt år. Oj.


Hög mysfaktor på denna dag.
Pyssel, god mat, filmtittande och tyvärr så är det även lite saker som måste fixas. Måste till exempel koreografera och fixa lite pedagogik - är inte såå sugen på det.
Nyduschad efter en lång sovmorgon och nu är det frukostdags, hungrig som en björn!


13.36

Va härligt det är att äta frukost (...) i lugn och ro till julmusik och tända ljus.
Synd att man inte tar sig tid till det i veckorna, man slänger ju bara i sig den torra mackan och skyndar vidare.

Man borde verkligen ta sig mer tid för avkoppling och mys. .


Körslaget i torsdags var jätteroligt och efteråt var man helt slut i kropp och huvud.
Det var som väntat en hel del väntande, mycket skratt och smärta i fötter.. 
- men det var det värt, för det var verkligen mysigt att umgås med alla.


Inlindade i 5 meter rött tyg så agerade vi kör åt Robert Wells.

Varmt, härligt och svårt att gå med dessa lakan -lite av tjusningen.

Avancerad dans till It's my life och riktigt sug i blicken. Njae, inte riktigt.

- Den 12 dec börjar trailern att visas på tv4.
Och ja, tänka sig va roligt det kan va att stå och skrika på ett grönt golv?

När jag väl kom hem sent gjorde jag pedagogik och somnade sedan gott efter en del glassätande runt 02.


Vaknade upp fredag morgon och tänkte nej..

Men tog mig upp o till skolan och var en av de tappra som hade orkat ta sig dit.
Rolig klass som alltid med Brask.

Kompositionen kändes jobbig i början, men efter ett tag så var det faktiskt väldigt kul. Visade två komp-uppgifter och ja hela lektionen var givande. Lunch och därefter metodik-ped. Kändes inte så bra i början, men blev bättre under tiden. Men lite jobbigt är det allt.. Hm. Jag var otroligt nöjd efteråt att jag klarat av veckan och hunnit med allt. Skön känsla..


Åkte hem och sov en stund. Det behövdes..
På 10 minuter gjorde jag mig sedan redo för kvällen; iförd paljetter av olika slag..
Och vips så var man redo för middag här hemma med massa trevligt folk, och därefter Salong Giraff.
Underbar show med sång, dans, teater, akrobatik, cirkus och mer därtill.
Två glas vin av min lärare i baren och jag log så sött. Hemma runt 02 då "middagen" fortfarande var i full gång..

Lördag stavades s e g. Gjorde inte mycket vettigt. Grät ett par skvättar till tv:n, och kl. 17 var det dags att klä på sig.
Hem till Linn för en myskväll med thai, systrar-film, tysk, skratt, prat och funderingar. SÅ värd kväll. Ville inte gå hem, men var hemma i sängen runt 02..

Ja, vilken helg... Fortfarande trött. Men det är ju söndag, som jag brukar säga.
Då får man vara seg.


Kommentarer
Postat av: Linn

SÅ VÄRT.

Jag ville inte heller att du skulle gå... Ibland suger det verkligen att jobba helgerna, trots pengarna. Men, snart jullov för din del, då är det favorit i repris som gäller, jitth? :) puss!

2008-12-01 @ 11:23:36
URL: http://jihnn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0