!

Vilken helg...
Jag är fortfarande helt slut efter alla intryck, människor och händelser..
Men det har varit en bra och framförallt rolig helg. 

Fredagen spenderades på Danshögskolan och jag gillar atmosfären där.
Det var kul och givande att kolla på några klasser, det är otroligt bra lärare och jag blev ännu mer sugen på cirkus efter att ha sett lite smakprov.
Att man inte har tänkt på det innan? Känns lite sent att börja med det nu..
Fina ord från Petra Frank fick jag dessutom, vilket gjorde min dag.
Kvällen slutade dock med migrän, då jag ätit för dåligt + att jag var så trött i huvudet efter allt fokus. Helt skakis mötte jag iallafall upp Magda och vi myste med Let´s Dance, prat och lite mat.

Lördag morgon var det tvätt ja. Heja mig! 
Hela dagen lång gick vi på stan, åt gott och shoppade lite smått. Fikade sedan med fina Amanda och även, helt otippat, söta Sara joinade oss.
Kvällen stavades självklart: S C H L A G E R.
Jag var verkligen taggad och det var antagligen därför jag blev ganska så besviken..
Inte ett topp-start-fält, inte helt hundra av Mede - men tror att det kan blir riktigt bra och hela programmet kändes lite lamt? Jag vet inte.

Här kommer iallafall en sammanfattning om vad jag tyckte:

Mina favoriter var Alcazar då de hade "allt": show, kläder, dans och en låt som verkligen etsade sig fast på hjärnan. Dock inte en dunderbra låt, men nåväl. Emilia var mina andra favorit, för hon hade en skön låt, hon var snyggt klädd, kul show och lite annorlunda. Marie var snygg och hade en bra show, men man har ju redan sett "det där" sisådär 15 ggr, och dessutom tyckte jag att hon var lite blek. Nina gav mig inget, förutom lite skrikande och galna ögon, likaså inte mycket intryck från Jonathan. En stor besvikelse var Shirley som varken såg bra ut eller sjöng bra, vad hände där? Det var tur att Bengtzing inte ställde upp med Jag tror på oss, för den var verkligen inte bra nånstans. Scotts lyckades inte charma mig precis.. Men däremot Ugglas lyckades faktiskt på något konstigt vis få mig att haja till, för det var en fin låt och det var så mycket känsla, men nej hon som person.., det blir för mycket. 
Men, kort och gott: Jag är otroligt glad över att hela spektaklet är igång igen!
Nu kan man glittra varje lördag...

söndagen åkte Magda och Sara hem, trötta men glada.
Lite fix hemma och det var dags att tagga till på kryssning..
En riktigt lyckad sådan dessutom.
Den innehöll allt det den ska göra: god mat, gott (galet) sällskap, tax-free, karaoke, beginning...., mys i hytten, drinkar av Håkan (haha), massa dans, show med EM(D), härligt folk, sen natt, ont i fötterna och lite sömn.
Och dagen efter: sova halvdåligt, klaga lite, tvinga sig upp ur sängen och äta god frukost, dega, godis, ta en massa kort och vara allmänt glada.
Tack ALLA som var med! Det var verkligen ett toppen-dygn  ♥ 
Och på lördag smäller det igen!



Men först ska vi klara av veckan, lite pedagogik att fixa.. Och lite simfötter.
Promenad idag med Magdalena, mys på det!
Och fika med Kerstin på torsdag. Det ser jag fram emot.
Fredagen blir det eventuellt dans på kvällen, men sugen på hemmakväll.
Måste ju se Alling, då han repar hos oss typ varje dag. Duktig...!

Inte så långt kvar till sportlov, hurra!
Då vill jag:

- köpa klänning o framkalla kort.
- relaxa o sola.
- kanske klippa mig.
- pyssla med min paljettidé.
- jobba.
- äta jättemycket glass.

Ja, det var väl allt för denna gång.

Nu ska jag däcka i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0