Thailand, Spanien, New York?

Jag vaknade imorse med halsont och en känsla som sa: Det här kommer inte att bli någon bra dag.. Varför i helvete vaknar man med en sån känsla??
Lika bra att gå och lägga sig igen tyckte jag, och vaknade upp lite senare, och lite gladare. Lugn förmiddag med lite tv-tittande och ett långt varmt bad.

Sedan kom snöstormen och jag bävade för att gå ut.
Men jag sparkade mig själv i baken och klädde mig varmt och tog mig till skolan och till min sånglektion.
Och min sångpedagog är verkligen toppen! Man blir alldeles glad av henne.
Med energi och lust till att sjunga allt tog jag mig hem i snöstormen som hade övergått till hagelstormen.., hann med ett hej till Aléx och hej Konsum.

Hade ett långt samtal med min fina Therese på kvällskvisten.
Vi pratade framtid och framförallt resemål. Jag har aldrig varit så sugen på att resa som idag, och idéerna flödade.. Stora som små. Thailand som Spanien. Bamse som sång. Skor som shopping lyckades vi även komma in på...

Nu ska jag sussa alldeles strax.
Lyssnar till O Holy Night med Linda Bengtzing och har julfeeling här hemma.
Imorgon är det dags att rycka upp sig och fixa lite saker. Nu kör vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0