Utan dig

image42


Utan dig; tinar det, regnar det, gräset gror.
Utan dig; får frön rot, blommor går i blom, leker barn, tänds stjärnor, poeter drömmer, örnar flyger.
Utan dig; snurrar jorden, värmer solen.
Men jag dör; utan dig.
Utan dig, värmer vinden, flickan ler, molnen rör sig.
Utan dig; vänder tidsvattnet, pojkar springer, havet dånar, publiken vrålar, dagar går, hörs barnet gråt.
Utan dig är månen ljus, hörs flodens sus.
Men jag dör; utan dig.
Allt får nytt liv, väcks åter nu.
Men var är du? Bara du saknas du, Var är du nu?
Utan dig. Utan dig; handen griper, örat hör, pulsen slår.
Utan dig; spanar blicken, benen går, man andas, tanken glider, hjärtat svider, tårarna torkar.
Utan dig; livet har sin gång, men jag är borta, för jag dör; utan dig.
Utan dig.
Utan dig..
Utan dig...
Utan dig....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0