Sömn, Diggiloopremiär och mera sömn..

tjenixen.
underbart skön helg med mycket sömn. med betoning på mycket... helt sjukt. min kropp behövde visst sova, haha.. minns knappt vad jag har gjort mer.. mest tagit det lugnt och så.. planerat lite dansgrejer och så.. inspirationen bara flödade, mamma gillade inte alla min idéer men (AA).. haha. fick ett kul mejl från Aleksandra om ett dansläger som jag blev ruskigt taggad på att åka på, men orkar man?
haha. willy:s idag; "fan va häftigt. men vadå? jobba, hur går det till? ååh det måste man ju se.. *flin* om ni är bra alltså..." - " Vi är bäst.."
Erik är go.

Och Diggiloopremiären blev ju precis så bra som den skulle bli. Hon klarade det ju med bravu. Kommentarer ur tidningar..
Aftonbladet:

- Linda Bengtzing i högform.
- Linda lyser starkast i det präktiga Diggiloo-paketet.

"Ronneby. Fort. Ta reda på vilken kraft som driver Linda Bengtzing. Häll upp energin på flaska. Kan ble en storsäljare. För Bengtzing lyser starkast när Diggiloo trotsar ösregnet."
Årets show börjar med 1960-talspop och redan där är Linda Bengtzing rätt röst och rätt utrstrålning. I slutet av andra akten springer hon omkring ute i publiken i en klänning som slutar där byxor brukar börja och sjunger "Jag ljuger så bra" så det hällande regnet blåser åt sidan. Bengtzing är bra på allt. Spanien-parti. Eurythmics-låtar.

-
Linda Bengtzing är kryddan som gör att smaken stannar länge.

Linda säger: 
- Hade jag gett en sekund mer hade jag svimmat!
- Luftrörskatarren kan dra åt helvete!
- Jag tyckte så synd om publiken så jag tänkte "här sitter jag med en filt på scenen, det är torrt och jag har folk som lullar med mig, och där sitter i de i ösregnet och är tappra".

Expressen:

- Räddningen - Linda.
- "Plötsligt står hon där; Linda Bengtzing, mitt i publikhavet - med betoning på havet - i en liten klänning och stora stövlar. "Jag ljuger så bra" vrålar hon mot himlen och river av en plaskversion av sin hitlåt. Det nylockade blonderade håret krullar sig och den inplastade parketten, som liknar ett storpack kondomer, tänder till."
- Linda Bengtzing är den avgörande stöten när Diggiloos turnépremiär regnar bort i Ronneby.


image134
Lyser upp...

Så grymt glad för hennes skull.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hon var precis lika bra (om inte bättre) som tidnignarna skrev igår! Hennes skrattanfall på scenen lyste upp i ösregnet! Måste bara se igen;)
Haha... här gäller "Hennes magi gör ingen besviken" på fullaste allvar!

2007-07-08 @ 19:13:02
URL: http://stalsmurfen.blogg.se
Postat av: Emma

låter som en härlig helg! Måste ses i veckan, det är nästan länge sen nu ju. Får höras! Lätt. Ha det gött! Krambäst

2007-07-08 @ 19:53:49
URL: http://vattengalen.blogg.se
Postat av: Malin

Håller verkligen med dig Emma, hon strålar som aldrig förr och jag säger bara VILKEN JÄVLA ENERGI HON HAR -Sanslöst- Alltid Bäst ;)

2007-07-09 @ 11:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0