Vilken underbarisch tripp till S!

Ni är löve löve löve! Tack för allt underbara ni.

Stackars mig - jag är stört hostig och har ont i halsen. Heja Strepsils Jordgubb, hostmedicin och halstabletter. Vadå missbruka Vicks Blue?....
Där fick jag till det va brudar ..? *orka min*

Min tripp till Stockholm har verkligen varit helt underbar. Skulle kunna sitta här och skriva massor, men ni skulle bara bli uttråkade ;). Och dessutom har jag huvudvärk efter att ha sovit alldeles för lite den senaste veckan.. Och vi har liksom haft höstlov? (eh). Nåväl, dricker kaffe nu - för jag har stört mycket att fixa. Men vi börjar med bloggen, som jag ska försöka hålla kortfattad. Nu kör vi!

Kom till Sthlm på torsdagsförmiddagen och gick hem till Micke&Mats för att lämna mitt bagage. Det var typ jobbigt att gå dit, och jag försökte gå snabbt för jag skulle möta Malin vid 11.10. Tog tunnelbanan från Slussen, råkade hitta lite mat och toalett hemma hos M&M så det tog lite längre tid än vad jag räknade med. Mötte upp den otroligt söta Malin och vi tillbringade dagen på stan med strosande runtom i Stockholm. Vi åt god lunch/sen middag (host!) på I LOVE KEBAB. Vi åt kyckling. *haha* Fick ett samtal av min gudfar att de behövde folk till Idol, och utan att jag hann säga ja så var jag plötsligt uppskriven på att jobba på Idol. Som kamerapassare. Skulle ha mörka kläder så jag fick panikköpa, dock en snygg, svart tröja. Men snurk. Hade ingen svart BH med mig så det blev lite tokigt ändå. Dagen med Malin var verkligen jättemys. Vi tog även en liten tripp till Skogås, hihi. Mkt skratt, mkt va, mkt hosta, mkt kärlek. Vid 17 var jag hemma och åt och bytte om. Klänning - yeah. Ringde brudarna som redan hade åkt till TV-huset. Jag som hittar såå bra. HAHA. Lyckades åka rätt tunnelbana och hittade nästan rätt. Bara några samtal.

Inspelning av Så ska det låta.
Hejade på alla när jag kom dit. Stod i en lååång toakö och hade det kul med gänget. Insläpp vid 19.30. ORKA *drar fingrarna över pannan* att schlagerbögen tycker att han är viktigast och bäst i hela världen. Han och sina flickvänner.. pojkvänner.. Knökfullt med allt folk, alla pressade och vi kom tillslut in och fick BRA platser. Råttan kom in och underhöll publiken och Settman är kung! Sen kom snyggLinda och resten av gänget. Grymmisch inspelning. Linda var stört bra tillsammans med Brolle. Höjdpunkter: Patrik Isaksson, Lögnhals, Loppan, En kväll i juni.
Heja: *veva med armarna*, *skrika hundskrik*, *pangpang*, *klappa händerna och slå på låren*, *göra orkaminen*.
Nåt man blev helt tokig på. Kärringen framför oss. Vi tjoade och tjimmade lite på Bengtzing. Och hon gjorde likaså, dock inte på Bengtzing. . .
"Är ni Lindas hundar eller?" "Ni låter : AAAAooooh. AAiiih. *HAHHA*"
No comments. Orka slå i hennes huvud också. Fast det var iochförsig ganska så kul.
Tappade kameran gjorde jag också, den gick sönder. Håååååååppsan. Men råttan tog upp den åt mig. *nöjd*
Det var utklassning, men det får ni se i vår.
Efteråt hängde vi kvar en stund på läktaren, Linda kom efter en stund, hejade och myste. hey :) "HEJA ÖREBRO!" Pratade om galan och hon var hemlig. -woooooohoooooo. Hon gick och bytte om och vi gick upp till entrén och väntade. Det hände grejer där som var obehagliga. Linda kom sen och var het.het.het. Hade med sig nya idolkort, vill ni ha?!?! Ehh....... men det var kul! Vi fick kort, vi tog kort, hon tog kort. Hästmin/mongo och vanliga. Hon var mycket gladisch och pratade på om KEMI ♥, Mello, donkenfest och mycket mycket mer. Hon fick ett snyggt kort på oss; Vi hittade en buss, så därför får du en PUSS.. Tog ett sista kort vid the gorgeous car med en posande Linda som sjöng "Vart bor du lilla råtta" för full hals. VISA HATTARNA! L: Pattarna! HATTARNA! L: Rattarna!! Orksich ;)
Åkte hem med tunnelbana. Sova sova sova.

kolla in denna blogg för ett underbart videomedley med det bästa från SSDL med Linda: www.s0fies.blogg.se  


Min dag på Idol.
Gick upp tidigt på fredagen. Kom till jobbet till 9 ungefär, åt frulle och träffade folk. Träffade Johanna, produktionsledaren, och vi gick bort till Idolstudion. Presenterades för alla, möte med alla. Sen var det dags för en massa rep. Sjukt många personer som jobbar med Idol.. runt 150 pers. Pjuff. Rep med alla artister, skönt gäng! Alla var urtrevliga och en del var snygga. *hiihiiih* Mm, Mattias är go *HiHiHiHi*, "Hoppas DU tycker om det ;)"  höhö... Det bjöds lunch, fika, middag, fika, glass under dagen. Hängde med trevligt folk... hela dagen var verkligen skitkul. Jag var alltså kamerapassare. Och det var intressant. Inte speciellt svårt, men man var tvungen att var på och så.
Blev erbjuden att jobba som kamerapassare på Fotbollsgalan också. Kul! Men tror inte det går in i mitt schema... tyvärr. Det var en lång dag och direktsändningen gick jättebra. Allt slutade runt 23 och då hade jag ooont i mina fötter och ben. Trött. Taxi hem. Drack gott te och pratade med M&M. Somnade lätt...

Idag gick jag upp vid 10 och såg SNÖÖÖÖÖÖ! Hurra va mysigt!, åt frulle, badade och stressade till bussen. Buss hem med Rebecca ( mys! ). Resan var jobbig.. jag hade ont i huvudet och det var stört varmt.
Här hemma har jag sovit, ätit och tagit det lugnt. Jag är jättetrött. Och måste göra en massa saker nu. Börjar med lite telefonsamtal.

Tusen tack alla som var med i Stockholm. Ett minne föralltid. Vi har alltid så stört kul... I löve it!
Ni stavas verkligen K Ä R L E K.
Eran Linnéa


Kommentarer
Postat av: Sofie

Heeeeeeeeeej (jag heter Bengt)! -Drar fingrarna över pannan- vara störd..
Yeah, vi har alltid så grymt kul.. Kan det bero på att vi själv är så roliga? höhö..
1000 tack iallafall. Saknar dig redan, men vi ses om en månad :D Kärlek på högsta nivå.

2007-11-03 @ 18:18:36
URL: http://s0fies.blogg.se
Postat av: Malin

Börjar med att tacka IGEN :P för en lövely dag och sedan drar jag faktiskt fingrarna över pannan och säger Orka ljuga -den otroligt söta Malin - :P haha.. Men, (hm) det andra var väldigt mkt sant :P Lr VAAAA? -skojja bara-
God lunch/sen middag =) Mitt enda mål mat på hela dagen DDD... -drar fingrarna över pannan- va stolt :P Men yey :P jag gillar trots att vi har GRYMT STORA kommunikationsproblem :P Måste bli bättre på de där asså :P..
Hey en ordlista på våra standardord :P
1. VAAAAA?
2. ORKA
3. Coolish =)
4. TYP :P
Kärlek i 1000-tal till dig / Malin

2007-11-03 @ 18:30:42
Postat av: Milla

Tusen Tack för en underbar kväll, Saknar dig grymt mycket. Men ses snart igen DDD
längtar. Haha undrar vad det blir för nån sur tant/gubbe nästa gång Orka HAHA Massa KÄRLEK till Dig bruden Puss(L)

2007-11-03 @ 18:40:46
Postat av: Emma

Shit du, snacka om att hinna med mycket på så kort tid. Låter som du har haft det super! Blivit kändis med eller? haha. Kul med Idol?! Får berätta allt sen! ses
krambäst

2007-11-04 @ 11:40:49
URL: http://vattengalen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0