Julklappar

Sitter här framför datorn och har hamnat i det jobbiga stadiet: mat-koma.
Har ätit en massa mat samt andra godsaker och vill helst av allt bara gå och lägga mig..


Till skillnad mot igår då jag skulle agera huslig och duktig och laga egen mat samtidigt som jag städade. . .
Jag valde att laga till: kyckling.
HEJ vilken tid det tar att göra kyckling i ugn.. aldrig mer.
Efter ca. 50 min gav jag upp, då var jag så hungrig att benen skakade.
Kan i och för sig bero på trötthet också...
Nåväl, dags att äta kyckling. Som inte var färdig.. Men åt det som gick.
Och till det: grön sparris med smör o salt. Orka koka ris tänkte jag och tog en brödskiva, lite gräddfil och ost på, satte mig ner och njöt. Kortvarigt lyckorus.
Blev ju inte mätt. Åt 3 hot dogs och log.

Det är rep som gäller dessa dagar.
Det har hittills gått enligt planerna faktiskt (!), skönt.
Idag köptes de sista sakerna inför föreställningarna som är på torsdag och fredag. Imorgon är det dags för genomdrag, och torsdag kör vi genrep.
Gosh, vilken cirkus ... Ler.

Kikade även runt lite på stan idag, köpte bland annat otroligt god fudge i flera olika smaker. Men ack så dyrt var, fast fetingstora bitar vi pratar om..
Lyckades även inhandla en hel drös med julklappar, heja mig.
Och även presenter ;-)

Nu ska jag dricka nyinköpt jordgubbs o grädd-té till Ugly Betty och därefter lite Husfruar. Samt skriva lite på jul-listorna.
Alltså; julklappslistan & att-göra-under-julledigheten. . .

Grattis till söta Sofie som fick stipendium idag !
Och suck att min joystick (eller vad det nu heter..) på mobilen har slutat fungera?



Kommentarer
Postat av: Sofie

tusen tack!

miss u a lot...

<3

2008-12-09 @ 21:36:31
URL: http://s0fies.blogg.se/
Postat av: Linn

åh, vad jag hoppas att jag står med på "saker-att-göra-under-julledigheten-listan"... Godiset finns med hoppas jag? :)

2008-12-10 @ 11:27:14
URL: http://jihnn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0