DEGD.

DagenEfterGlitterDagen; DEGD.
Jag är förvånad och lite besviken.

Vi laddade upp ett gäng, eller jag laddade upp iallafall..., med chokladfondue-skratt och schlagertidningar.
Melodifestivalen är alltid roligt att kolla på, något jag gillar, men igår var det inte på topp om jag ska vara ärlig. Vet inte vad det berodde på.

Men åter till resultatet. Att Amy gick vidare är jag inte förvånad över. Hon är och var väldigt duktig igår. En riktig show, ynka 15 år gammal.. jisses. Att Christer med sina blåa fåglar gick vidare kan jag inte riktigt förstå. Vad såg man i det framträdandet liksom? Jo, en smörig sångare, jobbiga ögonbryn, obehagliga moves, solduschat ansikte och grrr-lägen. Något vi inte gillar.

Andra chansen-bidragen. Jag trodde att E-type-Poodles skulle gå vidare direkt till final, men Andra C. är ju bättre än utslagning iallafall.. Hur Suzzie kunde gå vidare med sitt "prat i det mörkaste läget hon kunde" kan jag inte förstå. Jättefin text, den berör och så, men nej; vad gjorde hon på scenen?

Skräll: att Velvet inte gick vidare. Och oroväckande att folket inte gillar show-disco-schlager.. så stavas ju Bengtzing också. Men Linda är en mycket bättre artist, så...

Resten: Michael var helt OK. BrandDÖRR likaså, men orka ställa upp i Melodifestivalen. Orka Face-84 som inte kunde sjunga och hade en text utöver det vanliga.

Och: Björn G. är brabrabra! Schoft med modern dans i pausen och Luuk kan sin grej.. Mm, det kommer bli bra det här..

Jag glittrade igår. Lite idag med. Jag var Poodles i min Madonnadräkt. Ska klä ut mig varje gång till någon tävlande., hööh.... jag är lättroad.
Kvällen igår var mys.

Nu ska jag plugga så mycket jag hinner, hmmmm, och sedan äta. Dans klockan 16.
Orka visa upp sig, nej..... jag orkar inte.

Snart måndag... shit. Jag har asmycket att göra så tjiiiiiiing!

PUSS'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0