Glitterlördagen nummer 1

Idag är det den 9 feb och dags för första deltävlingen i det stora spektaklet; Melodifestivalen 2008.
Jag har sett fram emot detta, men det känns helt sjukt att det är dags nu, idag.. Tiden går så snabbt.

Inför ikväll så är det verkligen ett blandat startfält. Har absolut ingen favorit som är så där klockren', lite svårt och säga då jag missade "60 sek" igår...
Men det är ju nästan självklart att E-type-Poodles kommer göra ett dunder-framträdande, att Velvet kommer göra ett riktigt disconummer och att Amy kommer vara "typ häpnandsväckade"/"nya Carola"/och gudvetvad. Gillar inte den tjejen, men duktig är hon,  ja.
Sedan har vi de här lite okända (iallafall för mig..) och otippade personerna som; Brandur (hej smör), Face-84 (hej dansband), Micke Michailoff (hej jag-har-en-låt-som-tydligen-ska-likna-AndreasJ&Sebbe-och-hej-jag-är-bara-en-blek-kopia.. eller?) och Suzzie Tapper (hej ballad som tydligen ska vara väldigt fin.)

Alltså. HEJA till final: E-type-Poodles & .... jag vill Velvet, tror jag. Men tror på Amy.
HEJA till andra chansen: Velvet/Amy och.. Suzzie Tapper.
Eh. Tveksamt. Det känns som vemsomhelst kan gå vidare eller åka ut..
Ska bli kul att följa spänningen ikväll med underbara vänner.
Chokladfondue, massa glitter, skratt & mys.

Jag är precis nyduschad och har ätit frulle. Tog en rejäl sovmorgon, så underbart.
Igår redigerade jag film och jag är nog klar.. nästan iallafall, beror på om jag ska lägga in Ilan och min intervju eller inte. Tvek, filmen är redan typ 10 min.. Provade balklänningar med Magda och annat folk. Hittade en ny helt underbar klänning, med släp... för 3.890 kr... Orka?
Fikade med Magda och Tobbe och åkte sedan buss hem. Umgicks med familjen och gjorde mig sedan iordning och åkte in till stan, till Sara. Handlade god glass, nougatsås och annat och jag, Sara, John W., John F och Thomas hade mys....
Hem med buss där det kräktes hejvilt i allt de kunde hitta.. Donkenmuggar och så vidare........
Sängen var drömlik när jag kom hem.

Nu; miljökunskapsarbete, PA och fix.
Orka....

Ha en underbart glittrig dag!
Love L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0