Glitterlördagen nummer 3

Jag har precis ätit frukost som bestod av:

-äppeljuice-cappucino-ägg-grapefrukt-två stycken mackor med skinka, ost, salsa;
mm smält-
Jag är mätt.

Idag är det dags för ännu en deltävling i Melodifestivalen. Ikväll befinner vi oss i Linköping och kvällens bidrag är en ren besvikelse.
På M-sajten kan man ju lyssna på bidragen, men jisses, jag klarade inte ens av att lyssna i 60 sek på vissa av bidragen. Hur ska det då bli ikväll....?

Men såhär tycker jag i dagsläget:

~ BWO, "Lay Your Love On Me" - först ut i startfältet och det enda bidraget ikväll som är bra. BWO levererar som alltid och jag hoppas att de har en riktigt kul show med de coola spektakulära kläderna som man har sett en skymt av.
~ Mickey Huscic, "Izdajice" - vad ska man säga.. Mest gormande tycker jag. Det ska mycket till att den här låten ska bli bra, så mycket att han absolut inte kan gå vidare. Men man vet ju aldrig, som sagt..
~ Frida feat. Headline, "Upp o hoppa" - absolut inte min favorit. Gillar inte Frida alls och låten känns bara jobbig. Men det är en text som sätter sig; "fånga dagen". Och hon fick med dunkadunka. Ja, hon går säkert vidare.
~ Thérèse Andersson, "When You Need Me" - har en bra röst och en lite annorlunda låt. Kul låt, vid första lyssningen, men sen; nej tack... Opera känns inte rätt, men ja hon är duktig.
~ Patrik Isaksson & Bandet, "Under Mitt Tunna Skinn" - Patrik är duktig och har ikväll en bra låt, lite mer fart i den än annars och det gillar vi. Har chans!
~ Caracola, "Smiling In Love" - suck. Snygga klänningar iallafall.. Refrängen sätter sig ja, eller man tror man kan den iallafall och sjunger med på "oh ja, jehooo, yeaaho" och hoppas på att man sjunger rätt. Men det gör man inte och även fast de är söta, glada tjejer så orkar vi inte med dem i M.
~ Ainbusk, "Jag Saknar Dig Ibland" - fin text. fin ballad. Men inget mer än så. Och ingen hit med scenkläderna. Kanske (..) växer live.
~  Eskobar, "Hallelujah New World" - kvällens jokerbidrag och det kan man fråga sig varför. Seg låt som inte ens på refrängen får fart, tyvärr.

What to say..
Jo, synd att inte Linda är med i denna deltävling.

Nu ska jag plugga, städa och sedan gå ut i; sooooooooooooooooleeeeeen
(Out Tonight saknar vi..)

Ha en toppendag!
Glitterpussar från Nea .

Kommentarer
Postat av: Marre

Ja va tusan säger man annat än att man håller med. Linda skulle ha varit med ikväll. Men vi ska se till att hon går vidare från getingboet i Karlskrona också. WORD! :D Puss & ha en grym lördag!!

2008-02-23 @ 13:37:59
URL: http://marreolsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0