Student'08

För jag har tagit STUDENTEN, för jag har tagit stuuuuuudenten....
En av de underbaraste dagarna i hela mitt liv..

Gick upp vid 04.45 för att göra mig fresh inför dagen..
Pigg o alert, ..., åkte jag hem till Sara för champagnefrukost med hela klassen.
Underbart mysigt med jordgubbar, sol, finklädda lovely människor och frulle.
Till skolan för fotografering vid 09.
På skolan möttes man av ett hav av vita mössor - man kände hur det pirrade till i magen.
Vissa var högljudda, andra var glada, en del var både och och lite mer därtill. Stämningen var verkligen på topp.
Fotografering, sallad i matsalen med sång & tal, till aulan för tal, sång och stipendium-utdelning.
Jag fick - det var schoooft.
Till klassrummet efter att ha typ avlidit i en varm aula för skrivande i mössor, tacktack till Ulrika och Lena (vacker sång!) och annat gött. Vi hade det så mysigt att vi höll på att missa utspringet, gosh liksom.
Men hjälten Gabriel kom och hämtade oss, sprang snabbt i våra klackar och spranggggg ut ur skolan.
Vilken känsla!
Möttes av ännu ett hav, av skyltar - sol - människor.
Det var sedan dags för studentkortege.... Vi gick ett varv på stan, åkte x antal med flaket och skrek oss hesa.
Helt sinnessjukt varmt var det... svetten lackade.
Runt 15 var det färdigåkt och jag åkte hem med bror min, somnade visst.. Ja, det tar på krafterna att ta studenten.. Haha.
Väl hemma duschade jag och bytte om, min lilla, men mysiga, släkt kom och det öppnades paket., vi åt god mat och det väldigt mysigt.
Vid 19 tog jag mig in till stan igen. Mötte brudarna utanför storahotellet och gick sedan glada och spralliga till Frimis där kvällen skulle spenderas.
Och vilken kväll sedan.......
Det var verkligen sjukt roligt, allt folk.. stämningen.. Dansade hejvilt, ja det gick vilt till.
Men hej - man tar bara studenten en gång i livet!
Runt 01.45 drog vi till den obligatoriska slutstationen, nämligen Stadparken.
Träffade Mia, Oskar och Matilda där - sweeeets.
Hängde i parken tillsammans med typ hela stan, för det var sinnessjukt va mycket folk det var där..
Folk föll omkull lite varstans, värmen och drickandet tog kål på flera.
Kvällen slutade på Max med Emma, Daniel och Jeanette - gött.
Knallade sedan hem, trötta men ack så glada och somnade gott.

Snipp snapp slut så var studentdagen slut!

Ett dygn, ett dygn som jag alltid kommer att minnas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0