Andra chansen & SPEX.

Har precis kollat klart på Andra chansen. Och oj så mycket större event i år, kul!
Luuk´s sång var rolig och det var kul införsnack om och med artisterna.
KUL med "renen" och "jag tog scccooootern". Minnen.
Och resultatet då?
Sibel var värd en finalplats.
Men jag tycker även att Ola skulle ha gått vidare, dock en omöjlighet ja.
Vem som skulle gå vidare av Nordman & Tapper... ja, man orkade liksom inte bry sig.
Och jag blev inte förvånad över att Androla inte gick vidare, men det är klart synd.
För de kan ju iallafall sjunga... + att de har en bra låt.

Men, så är det. Final om exakt en vecka. Om exakt en vecka befinner jag mig tillsammans med de bästa i Globen och kommer vara lycklig.
För det är jag alltid med dem. ♥

image430

Hoppas dessutom på en bra placering för Linda. Hon har den bästa låten, det bästa framträdandet.
Men vinna, ... fatta pressen......... inte kul alltså. Charlotte tror jag på.
Sanna har en fin låt..

SPEXshowen; Furstinnan av Sicilien var mycket mycket bra!
Och otrrrroligt underhållande.
De är så grymma,....
Jag älskar deras allitterationer och alla omstarter....

Allitteration = Ett dialogparti där alla ord börjar på samma bokstav. Framförs ofta till stort jubel och många omstarter repas in för att göra publiken nöjd.

Exempel från förra årets spex;

Winston Churchill
"(Förläget) Sant, sant... Svenskan sensuella sångröst, samt synnerligen sevärda skal, sände starkt seduktiva signaler. Sångerskan spann sitt spindelnät, sonderade samtidigt skrivbordet, såg skrivelserna stämplade "Secret". Smet sedan snabbt som skuggan! Siktade strax sekreterare, sökte samvaro. Säkert samma sluga syfte..."

Omstart = Ett grundelement i spex. Skådisarna framför något som är roligt eller bra, ibland bägge samtidigt, och publiken vill se det igen. Genom olika rop, t.ex. "omstart", "baklänges" eller "hårdare" får de sin vilja fram och skådisarna får göra en repris.

Många omstarter blev det med omgjorda texter till låtar som;
Nathalie, RENT, Lucia, Thriller, Material Girl, And You med flera... göttans! 
Från 16-19.15 höll det på och jag tjöt av skratt.
Hur kul som helst att se hur dansarna satte koreografierna och skådespelarna..
I löööööve; Jonas, Oscar och Per............ My good.
Måste se det igen, och igen..

Spexet i mitt hjärta.
Klaras igår med Maria, Sara, Jennifer.
image431
Jag dansar aldrig nykter..
eller jo. men tjoheeej. och nej, jag står rakt upp .
fast det ser inte ut som så. hm.

pjussssssss.



 


Kommentarer
Postat av: Sofie

Linda får ikke komma etta. Men två:a, ja. Sanna eller Charlotte etta.

Vilken snyggning längst ner ;)
Clean Love.

2008-03-08 @ 22:07:21
URL: http://s0fies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0