Det bästa'

Godbitar från varje låt på Lindas senaste skiva och kanske även en tanke eller kommentar.

Ur "Hur svårt kan det va?":

"Mina knän sviker mig
Varje gång jag ser dig
Här är jag"

"Jag kan va ärlig
Jag kan va härlig
Jag kan va bättre än bra
Hur svårt kan det va?"

"Se mig, hör mig, rör mig"

- Karlskrona den 1 mars. Deltävling 4 - Dödens grupp. 
Att vara där på plats tillsammas med M&M och uppleva den känslan..,
den känslan är obeskrivbar..
Karlskrona i mitt ♥
- Finalen 15 mars med hela gänget. 13.000 personer som klappade i takt
(ja minus Sofie.)
Underbart är ordet!
- Sommaren 2008 (eller ja, redan nu) kommer Hur svårt kan det va spelas sönder..

Ur "Utan dig":

"Mitt hjärta bara gråter utan dig"

- Mycket vacker låt med en riktigt rivig refräng.
Hoppas att den släpps som singel.

Ur "Inga pojkar i världen":

"Men du, du-u-u
Du har allt
Som jag vill ha
Tusenfalt"

- Första gången man hörde denna låt var i Söndagsmorgon.
Tänkte: Vad är detta?
... Jag gillar´t!
Lite Orup-feeling över låten och den bör garanterat släppas som singel!

Ur "Idag, imorgon & igår":

"Livet vaknar
Det finns lycka överallt
Men jag tar ingenting för givet mer"

- Tillägnad mormor Doris. Ja, det säger väl allt.
En fin låt som verkligen berör. Linda sjunger med mycket känsla..

Ur "Grannarna vaknar":

"Men jag tar dig ut ur drömmarna,
ända fram, så grannarna vaknar.
Jag vet att dom saknar det vi har."

- Rolig låt med kul text. Även denna lite Orup-inspirerad tycker jag.
Trallvänlig och ja, den här gillar jag!

Ur "Det första guldet":

"Ännu en sommar som vi tar för givet
Vi samlar minnen som tar oss genom livet"

"Det här kommer alltid få den bästa sommaren,
-08 minns du den"

- Jag rent ut sagt, ÄLSKAR början på låten. Den kan jag spela om och om igen..

Ur "Vild & galen":

"Du har allt jag tycker om
Nu ska jag få dig att vända om till mig
Ja jag ska visa dig"

"Ett eko hörs nånting är fel
Hjärtat saknar sin viktigaste del
För att jag ska bli hel"

-
Denna låt är det lite Nanne-feeling över och den är lite ryckig..
Inte Lindas bästa låt om man säger så.
Otippat att platten är döpt efter denna låt..

Ur "Sanningen":

"Jag gjorde det igen
Kan du förlåta mig?

- Ja, den här låten trodde vi skulle ha kommit ut som singel för ett bra tag sen.
Jag gillar den inte. Pjuh, men ja.. man rycks med i musiken. Men mja.

Ur "Om du vill":

"Om du vill, om du bara säger till,
säg mig när, för jag kommer alltid finnas här"

- Mycket vacker låt som verkligen berör.
- Denna låten står Linda med på text och hon skriver: Äntligen!
Kul att hon fått med liiiite eget.

Ur "Varför gör du som du gör?":

"Varför gör du som du gör,
plötsligt är du innanför min hud"

- Duett med Brolle. Vad kan det bli av detta tänkte man.
Det blev bra, bättre än bra.
Men jag har lite svårt för duetter, bortsett från VS.

Ur "Värsta schlagern":

"Och det är kärlek och det är vindar
det är ögon och de tindrar"

"Och titeln ska sitta som ett slag i magen
det är ju värsta schlagern"

"Så allihopa håll i hatten nu!
Här kommer höjningen tillslut"

- Många minnen med denna låt.
Framförallt RixFMfestivaler, Norrköping då vi dansade bakom L & alla kryssningar då man har sjungit VS med all koreografi... Succé har det blivit och succé kommer det alltid att vara med denna låt!
Det är ju VÄRSTA SCHLAGERN!

Kommentarer
Postat av: Sofie

SCHOFT med kommentarer. Och stort orka "Ja minus sofie då" VAD ÄR DET FÖR STIL??? :O Jag må kunna hålla i takt.. ibland (AA) heheh.. Nej men i globen var jag schoft på det!

Grym början på Första Guldet. "Ännu en sommar som vi tar för givet, vi samlar minnen som tar oss genom livet" Må stämma perfekt på oss, jaaaaao!

2008-03-22 @ 00:34:12
URL: http://s0fies.blogg.se
Postat av: Malin

HAHA bästa kommentaren -Minus Sofie, jag må säga 2 minus, minska Nachos ;)- haha.. Sådan mamma sådan dotter =) Du är i riskzonen Nea =) Tur jag tillhör den andra hälften ;)

Jag må älska det här i Första Guldet, förutom de du sa då.
"Det finns en mening med allting idag,
Det finns ett guld vi bara måste ta" (2:50) =)

Sov sött!
Saknar Dig!
Puss!

2008-03-22 @ 00:44:28
URL: http://MaalinR.blogg.se
Postat av: Marre

Naj Soffan, Du kan INTE hålla takten ;) hahahaha. Kul att läsa. Och vi tycker väldigt lika. Great minds think a like ;) PUSS!

2008-03-23 @ 20:04:52
URL: http://marreolsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0