Glitterhelg

Jag kom hem igår runt 22 efter ännu en helg - med de bästa...

Och hej och hå, vilken helg sedan.. Massa roligt har hänt och här kommer en liten resumé..

Fredag.

Dagen började med swebuss kl. 8 - alltid lika kul att åka buss... -not.
Men jag sov gott, och väl framme så möttes jag av Micke som skjutsade mig till DH.
Besöket på Danshögskolan var mycket givande och framförallt väldigt kul. Tillsammans med Amanda och hennes familj gick vi runt och kollade på klasser, en film och varje linje visade & pratade lite.
Riktigt fina lokaler, grymma lärare och ja.. succé.

image456

Runt 15 tog man sig till Hötorget där en viss Linda skulle sjunga & signera.
Träffade Sofie, Nathalie, Therese+vänner och njöt av Lindas energi.
Signerade, pratade, sweet. Pratade även med Helene - grymt trevlig.
Kommer bli nice.., gillade btw hennes schlagerväska. Haha.

image457 image458

Hem till söder för vila, ja.. jag mådde riktigt dåligt i fredags. Vaknade med halsont, huvudvärk och ja, förkyld.
Så jag vilade, åt och bytte om för det  var dags för Singin' in the rain.
Riktigt bra musikal med snygg rekvisita, eller ja, de bytte ju hejvilt - coolt.
Regnet och dansen är så otroligt bra och jag älskar Maria Lundqvist.
Riktigt kul att se!
Hem där vi åt lite, pratade Melodifestival och hade det trevligt.

Lördag.

Tvingade mig upp ur sängen, blev visst lite sent på fredagen.
Åt en stadig frukost medan vi lyssnade på Mello-skivan och vi begav oss sedan ut på stan.
Mats gjorde sitt största misstag när han visade mig butiken; Beyond Retro.
BÄSTA affären i hela Stockholm om ni frågar mig... ler'.
Seriöst talat. De har ju allt....
Inhandlat blev: ett par guldpumps, en svart paljettklänning, svarta handskar och en sjal. Alldeles lövely.
Till centrum där jag mötte upp Malin, Marre och Emma och vi åkte direkt till Lidingö för att lämna saker, fixa till oss, skratta och softa. Jag fann min nya matkompis; Emma. Hon&jag. Men hon gick inte med på 3-skap.... hm.
Tog oss in till stan för käk på Taco Bar iförda otroligt snygga tröjor.
Hela Sthlm förstod vem vi hejade på i finalen....

Till Globen och laa finale!
Där poppade vi, pratade med folk, sjöng högt och falskt, övade på hoppet, gick på toa alldeles för många gånger, gled runt och var snygga i våra tröjor och drog stor uppmärksamhet till oss, vann fina fjäderboor med mera med mera...
Intog våra platser på sidan, som var bättre än vi trodde.
Hej till alla artister liksom., nice.
Värmde upp med Marberger&Stefan, 'så fina', och såklart Babsan som älskade oss.
Babsis och en i produktionen spanade in oss då vi poppade som galningar och freakade ut i galen dans och försökte se vad som stod på våra tröjor... och Babsis sade när han/hon kom upp på scen;
"Tänk om alla kunde vara lika bra som de som sitter där, de bästa.. titta på dem.."
"De i de vita tröjorna.. vad står det på tröjorna? *kisar*.."
Vi: B E N G T Z I N G!
Slängkyss, skratt och leenden. Ja, vi är bra.

13.000 personer var laddade från topp till tå.
Kan ni tänka er vilken stämning det var?
Nej, man måste nästan vara på plats för att kunna förstå det..
Det var dags, klockan var 20 och vi var så taggade att det var sjukt.
Hela finalen var underbart kul. Vi skrek, sjöng och dansade hejvilt och hade det riktigt kul.
När det var dags för Linda jublade vi högt. Hon såg oss och vinkade glatt.

Hon körde. Hon var grym. Vi skrek. Vi tuppade nästan av.
Och jag ler, vi hörs... ja, vi skriker och det hörs på slutet.
När hon gått av scenen gjorde hon tummen upp åt oss och log stort.
HON GJORDE´T... hon satte verkligen allt. Alla kameror, hon skrattade, hon verkligen lekte och gjorde en kanonframträdande.
Kallekrona var dock lite bättre, men båda så bra så ja, ..

Kvällen fortsatte och vi var glada.
Kvällens vinnare: Charlotte, ja, vi alla var jättenöjda med det!
Men åh så besvikna vi var på folket. Att Linda inte fick några röster av svenska folket är skandal, finalens skräll om man säger så.
Men det blev en bra placering, 5:a är BRA & vi var glada för det.
Vi gick till greenroom och ställde oss lite ovanför och sjöng Hur svårt kan det va och diggade allmänt.
Linda log, vinkade och geekade med i lite dans.
Helene gillade våra tröjor och sa till Linda att kolla in dom, som hon inte redan har sett dom? Haha.
Linda skrattade åt oss och pekade & pratade om oss, när hon pratade med nån i pressen.
SchlagerTobbe hörde och såg oss och tyckte vi var "så söta". Jag bara ler... han är skön.
Kvällen slutade med nattmat på Donken där det nya modet visades upp i form av att tjejer i Stockholm som visst glömmer att ta på sig kjolarna..... Nåväl.
Hem till Lidingö för skratt åt inspelningar, och visste ni btw att "jag alldeles snart, i sommar, ja, om två dagar ska åka till New York. Och det ska bli så roligt faktiskt. Och sen så ska jag.. vara inne i studion en del.. Ja, träffa lite nytt folk och spela in lite nytt material. Ska bli så kul! Och sen så ska jag vara i Xxxxxxxxxx där jag ska träffa mina vänner, och jag ska.. bada och så."
Det var riktigt kul och vi somnade gott..

Söndag.

Upp tidigt, dusch och stress för att åka in till stan.
Begav oss till Stinsen där Mello-artister skulle uppträda.
Fick sms om att Bengtzing ställt in, på grund av sjukdom...
HA, så dåligt. Vi alla vet att du var bakis.
Men vi åkte tid ändå, kollade i affärer, åt god mat och lyssnade&tittade på Schlagerstjärnan, Sibel, Poodles med solglasögon...., och Sanna. Som gillade våran allsång och min piruett.
Till stan för ett besök på Buttericks .- my löööööve.
Drog runt på stan och kollade lite, lämnade av en efter en, tråkigt nog.
Efter att min väska varit på vift X antal gånger och jag varit rädd att den skulle komma bort så var det bara några få kvar. Värt att nämna var att jag och Malin hade svårt att vara seriösa vid vårat hejdå-samtal.
KRAM, Puss. Vi hörs... Ja, men vi hörs. HIHI. Vetdu.. Vi firar 1 årsdag imorgon! (som är imorgon... menmen..) Och PUSS kram.
Ja, kärlek.
Och vi hörs... och ses sjuuuukt snart igen.
Och det gillar., nej älskar vi.

Tack för allt.
Peace out . . .
/ Er Linnéa.


Kommentarer
Postat av: Malin

Hahaha, orka döpa väskan till Arne Linnéa, HAHAHA... och det där var humor på högnivå =)

Nu må jag sitta här och garva åt bloggar, Sakna DIG, Sakna Er... Men snart ses vi igen och det är jag mäkta glad över!

Du betyder, Tack för Allt!
PUSS och Mängder med KÄRLEK (L)

2008-03-17 @ 16:56:49
URL: http://MaalinR.blogg.se
Postat av: SoffiZz

HAHA, schoft blogg. "Vi tuppade nästan av." Fy faen, vi gjorde´t nästan, oj vad vi skrek och hade oss. Men kul var det. Det har man alltid mer er.

Arne -asgarv- orka döpa väskan hahah. Ser fram emot att träffa er om två veckor ;) PUSS & LOVE, saknar dig redan (L) ...tösen min, hihihiihiihii. ;)

2008-03-17 @ 21:17:20
URL: http://s0fies.blogg.se
Postat av: Marre

Slängkyssen värmde fint ;) haha. Jag missade Arne men får ta igen den nästa gång. Kryssning here we come :) Tusen tack för allt tjejer. Tack för en oförglömlig helg. Och tack för alla leenden gumman :) PussPuss

2008-03-18 @ 19:06:30
URL: http://marreolsson.blogg.se
Postat av: Nathalie

Tusen tack för underbar helg.
Du skriver så bra, det är extra intressant att läsa då!
Mm så söt du är, och ja..Arne, han fick sig en ordentlig tur.
Kryssning om...10 dar bruds. Vi laddar, jag längtar och vi kommer rocka. YEY.
Oändlig kärlek till dig, posedrottningen :)

2008-03-19 @ 15:45:41
URL: http://nnathaliep.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0