Påskdagen

Det känns helt otroligt att det är Påsk ..
Jag har nog inte riktigt fattat det.
Och jag har tänkt, ganska mycket faktiskt nu under påsklovet.
Det är sjukligt få dagar kvar till studenten -08.
Jag ska ta studenten, what?
Det har hela tiden varit så långt bort, det där med att ta studenten,
men nu är det alltså dags snart..
Jag som så många andra undrar och funderar över hur framtiden kommer att se ut...
Det känns faktiskt som ett ganska stort kliv, (att ta studenten -vilket kanske låter fjolligt), men speciellt om man har tänkt att flytta.
Vilket jag har tänkt.. Eller?
Jo, jag måste iallafall prova & satsa.
För den som vågar - vinner allt..
Jag säger som Linda : Här kommer jag !

Ja, i och med alla dessa tankar om studenten och allt har jag börjat planera, mer på allvar, studentdagen med frukost och allt vad dagen innebär..
Måste ta tag i det här nu när lovet är slut, och planera med klassen.
För det är ju ändå en viktig dag för oss alla.

Gårdagen var mycket mysig.
Började med lunch hos min bror och Sofie, god efterrätt blev det också... och en hel del godis.
Och jag blev som barn på nytt. Satt och målade påskbrev då jag tyckte att My hade gjort alldeles för få..
Eller jag skyllde iallafall på det.
Vi åkte och handlade en massa goooda saker.

Sa jag förresten att jag tycker om jordgubbar?

image479

Jag köpte även tre lite mindre svarta böcker med svarta papper i, och en stor svart bok som jag sedan på kvällen satte in kort i, gjorde olika grupper och ska när jag får tid skriva lite kommentarer till.
Kom fram till att jag vill skriva ut fler bilder, det är kul att ha bilderna på datorn, men såå mycket roligare att ha dem i sin hand.
Eller som jag då, i en bok.
Sedan så jag gjorde en mapp med sjukligt många bilder som jag ska skriva ut, yey.
Undrar bara när jag ska få tid till att göra klart allt detta.....

Nu blir det påsklunch 3, jisses, denna gång hemma hos oss.
Lax i ugn, och någon slags jordgubbsefterätt. Jag klagar inte......
Sedan blir det promenad med Linn & Andréa. Vi ses alldeles för sällan nuförtiden...

Och ja, jag ska plugga efter det.

Jag ska hinna med:

- skriva klart recensionen om boken.
- sätta ihop, någorlunda, hälsoarbetet + läsa igenom det X antal gånger..
- skriva på jordgubbsarbetet
- skriva på RoReNa.
- kanske sy/limma på tyllkreationerna, iallafall pröva.

PJUSS'
image480

Kommentarer
Postat av: Malin

Måste bara säga, vilken tur dom i din klass har som har dig i klassen ;) Jag menar, du börjar ju alltid att planera LÅNG TID innan man egentligen behöver börja ;) -det är schoooft-

Hoppas du har/får en bra Påskdag :D
Kärlek & Saknad!

2008-03-23 @ 15:24:05
URL: http://MaalinR.blogg.se
Postat av: Linn

Håller med Malin, din klass SKA vara glada att dom har dig! :)

Ses alldeles för sällan, dagens sanning... Du anar inte hur många tårar jag gråtit över det faktum att vi tre inte längre är dom tajta "stjärnsystrar" som vi en gång sa att vi alltid skulle vara.. DEt tog sjukt lång tid för mig att inse att den tiden, den gamla goda tiden, inte kmr tillbaka och att det aldrig kmr bli som förr, för det blir det inte. Men jag tror, hoppas och framför allt VILL, att vi försöker göra nåt bra av det vi har idag. Jag säger bara det, kommer ni inte och hälsar på mig i 2 dagar (MINST!) i sommar, då kommer jag hit och hämtar er! Bara så du vet.. ;) kärlekkärlekkärlek

2008-03-23 @ 19:27:07
URL: http://jihnn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0