peppa.

Idag citerar jag min bror: Det är bara å lee.
Stämmer verkligen.

En grå, ruskig och framförallt regnig dag.
Efter en lång, lång middag igår, som förövrigt var väldigt trevlig, så hann jag inte med allt jag skulle göra och då tänkte jag att jag kan ju gå upp lite tidigare idag på min sovmorgon för att hinna med allt. Duktigt liksom.
Satte mobilen på 7, snoozade 7.30, 7.45, 8.00, 8.15, 8.30,  . . och gick upp 9.15 stressad som fan. Hur tänkte jag där?

Idag har jag köpt fina presenter till min fina vän Linn som fyller 20 år imorgon, sjukt tråkigt att det inte blev som det blev bara.. Dricker just nu te och försöker hitta bra musik till pedagogiken, går sådär halvbra.
Ska öva på rytmiken, mejla, bränna skiva, skriva lite på en dansgrej och ÄTA.
Jag är hungrig...

I dagens Metro finns det tips på hur man kan peppa sig själv;

1. Du är unik - det finns ingen mer som du.
Visst är det fantastiskt att du är unik bara för att du är du. Du är bäst på att vara du och det är något som du kan vara glad för varje dag om du vill och vågar.

2. Gör plats åt positiva tankar.
Det du fokuserar på växer, så om du i första hand väljer positiva tankar om dig själv så är det dessa tankar som kommer att fortplanta sig i ditt inre istället för de där tankarna som säger att du inte räcker till. Skriv ner eller säg bra saker om dig själv.
Du behöver inte visa eller säga det högt när någon annan lyssnar.

3. Spara på strofer från dina fans.
Får du ett mejl där någon berömmer dig eller något du gjort, spara det i en speciell mapp som du tar fram vid behov när du behöver en liten påminnelse om att du är toppen.

4. Ta av dig dina jämförelseglasögon.
Uppmuntra gärna och var positiv mot andra och deras inre och yttre framgångar men jämför dig inte med dem. De duger och det gör du också oavsett vad andra gör eller kan.

Kom igen och peppa people!

Och nu såg jag att det är Systrar i Jeans på tv ikväll, tv3 kl. 21.00.
Det får mig att le.

Kommentarer
Postat av: Malin W

mm snacka om att man behöver pepp! en jäkla massa just nu för mig iallafall..... hmm.

åh den är bra har jag för mig.. kanske man ska se :P

hur mår du?

<3

2008-11-11 @ 18:13:14
URL: http://happier.blogg.se/
Postat av: Beccis

jobba på tjejen du är modig och duktig som tagit dig så långt :)<3 såg också systrar i jeans underbart ! Skulle vilja komma i dem jeansen haha ;D Ha det bäst <3

2008-11-12 @ 00:27:39
URL: http://becczon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0