snömys.

Gårdagen var riktigt trevlig med många hårda paket, skratt, prat och tokigheter.
Perfekt avslutning på fredagen så att säga.

När jag vaknade imorse så möttes jag, som så många andra, av en vit syn.
Helt otroligt mycket fin snö, vackert vackert!
Det gjorde mig glad, jag njöt av stunden..
Det var kallt och härligt ute när jag glatt promenerade hemåt, väl hemma så åt god frukost framför tv:n och log lite till.

Jag har städat mitt rum nu på förmiddagen, rensat och plockat undan. Ska se till att tvätta lite senare också, det behövs... Ikväll står det middag på schemat här hemma med 7 pers som är bjudna, ståhej och galej.
Jag ska dock iväg på en dansföreställning, helt otippat, men det ska bli intressant och kul.

DV8 Physical Theatre TO BE STRAIGHT WITH YOU
En skakande föreställning om homo/sexualitet  
Föreställningen "To Be Straight with You" handlar om det skrämmande ämnet intolerans, religion och homo/sexualitet. I en blandning av dans, text, film och animeringar ger kultkompaniet DV8 Physical Theatre en skakande bild av vår samtid. 

Föreställningen bygger på ett åttiotal intervjuer med kvinnor och män bosatta i Storbritannien. Varje ord i föreställningen kommer direkt från dessa personer. Många av de homosexuella som intervjuades, särskilt från minoritetsgrupper med starka religiösa uppfattningar, medverkade med dold identitet av rädsla för konsekvenserna om deras anhöriga skulle upptäcka deras sexuella läggning.
  Bland de intervjuade finns personer som är både troende och homosexuella men också personer som har tvingats ge upp det ena för det andra. Präster, medlemmar av organisationer för mänskliga rättigheter och religiösa homo-motståndare kommer till tals, liksom folk på stan som har tillfrågats om sina åsikter angående homoäktenskap och förhållandet mellan religion och sexualitet.  



Nu ska jag glögga lite och ta ett varmt bad, lite sleten.

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0