Allt och lite till.

Det har varit en riktigt bra helg och det känns som att det kommer bli en riktigt bra vecka.. Jag hoppas det.
Jag känner en inre glädje, och det är så oerhört kul och skönt.

Helgen bjöd på mycket; lite sömn och en hel del glädje, samt funderingar.
Efter lite för lite sömn natten till lördag så var det dags för en dag på Kulturama. Vi hade en workshop i barndans-metodik med Madde som var riktigt, riktigt bra.
Jag antecknade hela dagen, då jag inte kunde vara med, mådde inte topp alltså.. Men det var en otroligt givande dag. Kul! Stressade sedan därifrån och hem, där jag duschade, bytte om och tog mig till Värtahamnen. Dags för kryssning... med Silja Galaxy.

Ja, Silja Galaxy. Borde byta namn till Silja Safari enligt mitt tycke då båten bestod av bilder på djur och ingen astronauter så långt ögat kunde nå. Hur summerar vi kryssningen då?

På plussidan:
- Maten, gött att äta riktigt god mat.
- Samtal med mamma, mysigt.
- Bengtzing, såklart. Körde en riktigt bra show, samt flera pratstunder.
Hennes kommentar när vi sågs: Du ser äldre ut, du verkar äldre...
Eh.. ? Hehe. Jag: ja, jag fyller ju 19 snart.
Hon: FYFAN, 19...
- Shopping, bland annat ett par skitsnygga skinnhandskar.
- Kul att dansa till schlager och dricka Cosmo samt Strawberry Margarita.

På minussidan:
- Inte mycket att göra, dåliga partyställen.
- Att det blev så sent på söndagen.
- Att vi inte inte hittade schlagerbaren. (Fanns inte..!)
- Karaoken, var var var? På finska, nej tack...

Men allt som allt så var det en rolig kryssning, skönt att komma iväg.
Och Bengtzings kramar gör en glad. Så är det bara.

    
 


Väl hemma söndag kväll så möttes man av både roliga och tråkiga saker.
Men bra samtal på msn och telefon. Lovely vänner.... Saknade.

Kul på gång:

* Helgen: till Örebro för träff med tjejerna på fredagen och på lördagen är det inflyttningsfest m.m.
* TEA-dans blir av! Jag som kråka...... Ojsan. Bra och KUL projekt, med vettigt folk, YES.
* Kanske lite småjobb., bra.
* Snart höstlov - heja heja. Sugen på Halloweenfest, ja..

Bra dag idag, en inställd lektion så det blev en fika på stan med Maria.
Massa skitsnack, framtidssnack, ja mycket prat.... Det var mysigt! Fikade, kollade på kändisar, funderade och köpte lite småsaker.
Vi åkte sedan till Kulturama för street, jag iklädd min fina rosa t-shirt och det var rrrrrriktigt kul, gosh vad jag skrattade... Satte inget, men hey man kan ju inte vara bra på allt? ;-)
Glad i hågen gick jag därifrån med ett leende på läpparna, åt för god mat hemma och har pratat med Jeanette i telefon. Hörs alldeles för sällan.... Jättemysigt att pratas vid. Som förr i tiden..

Nu ska jag fixa lite här och med småsaker..
Imorrn är det middag här, onsdag är det fikatajm med Sofie, det är möten i skolan och jag ska dansa extra på torsdag, sedan helg, hjälp.- Nu kör vi.

Chokladig puss!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Softelisoftisch med safaribåten ju ;)

Vi ses på Onsdag. Wooho!!

Kärlek..

2008-10-13 @ 21:12:11
URL: http://s0fies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0