HAPPY PRIDE BABY!

Veckans mest använda uttryck: HAPPY PRIDE BABY!
Veckans galnaste händelse: bänken.
Veckans skönaste känsla: paraden, när de körde igång med PAPPAPAPPPAPAPAA!
Veckans galnaste outfit: förutom alla i paraden... LADY GAGA!
Veckans härligaste kvinna: Bengtzing.
Veckans suck: mina fötter är döda, ingen känsel knappt.
Veckans bästa all over: Mina vänner ♥


Det blir Pride nästa år med, räkna med det.
Måndag
Denna dag spenderades i Göteborg med Sofie, Therese och Malin, samt en hel del med Emma, Jennie och Annika. Göteborg var inte alls sådär soligt som vi hoppades på, utan det regnade mest.
Tur att man har vänner som är underbara! Liseberg stod på schemat och Lotta på Liseberg.
LADY BENGTZING'S COMEBACK my friends . . .
Rolig dag trots regn.. med mys, prat, skratt och sång. Riktigt kul med allsång och Linda imponerade med asläcker outfit samt fräsch frilla kvällen till ära, sjöng som en gud och log glatt.
Vi körde Schlagern mitt bland allt folk och sjöng för glatta livet. Efter showen sa vi hej till henne, Peter och otroligt söta Vera. Jag överlämnade presenterna - sweet! Sade hejdå till "Rövardottern" och åkte sedan natt(geek)buss hem till Sthlm, det kändes om man säger så.
Sliten var bara förnamnet när man kom hem.

 
   

Tisdag
Efter ett par timmars sömn, migrän och annat skit var jag redo för nya äventyr, dock ganska lugna - men ack så trevliga! Alcazar uppträde på Mälarpaviljongen och vi var på plats. Snygga som få körde de ett skönt framträdande, mycket lyckat! Därefter planering med brownie, Sthlm by night with my lovely friends.
 
Onsdag
Lugn förmiddag och därefter islatte i solen då jag inväntade Sofie och Therese. Vi gick runt på Götgatan och planerade och shoppade, mycket trevligt! Lunchade sedan på Brasco för ovanlighetens skull, värt.
Sjukligt mätt tog jag mig därifrån och mötte upp Aléx då han skulle inhandla sin paradoutfit - galet läcker! Vi chillade runt på stan och pratade en massa. På kvällen fick jag finfint besök av ingen mindre än Malin! Underbart att se henne igen ♥ Vi handlade mat och hyrde film, vi skrattade och pratade en massa, Malin gjorde gooood mat, vi planerade, grät och pratade mera. Somnade sent, men ja det var det värt.

                      
Torsdag
Dags för schlagerkväll mina nära och kära.. Sofie var uppe med tuppen och kom och joinade oss, vi köpte biljetter till kvällen och vandrade runt på stan. Vi köpte även med oss en delikat måltid hem och väl hemma var det dags för förvandling... Till: Rosa Ligan. Vi glittrade massor, drack vin och roade varandra.
Mötte upp Marre och hela ligan var samlad: Marre, Malin, Therese, Sofie och jag.
SCHLAGERKVÄLL utan dess like! Schlagerfeber gjorde ett strålande jobb, massa härliga schlagerartister var på plats, det var lång kö till toan och vi sjöng och vi sjöng.. En helt perfekt kväll!
Som fortsatte på Paradise med mer Schlagerfeber, kändisar, galen dans och hysteriskt ont i fötterna. Nattmat och hemma i sängen runt 04.30. Godnatt.

  
     

Fredag
Vaknade upp inte sååå pigg. Marre, jag och Malin tog det lugnt hela förmiddagen, det behövdes. Jag tog det lugnt nästan hela dagen, bara ett besök på Grönan för ett hej till Mia, Matilda och Linn - puss!
Runt 19 kom Sofie och Aléx hem till mig, Aléx lagade en otroligt god måltid, vi piffade till oss och taggade till. Häng i Tanto på kvällen där man både träffade på Örebro-folk och andra bekanta. Även denna kväll slutade på Paradise, lika roligt varje gång! Underbar kväll, underbar natt.

Lördag
Dags för PARAD BABY! Vaknade trött och seg i kroppen, men bara att ta sig upp. Aléx och Sofie kom och vi gjorde oss iordning med färglada kläder, glitter och snygga brillor.
Väl i Humle mötte vi upp Malin och Marre. Paraden var verkligen mäktig, allt folk - alla färger - all glädje.. Det kändes.
När vi gick där efter QX vagnen och musiken sattes igång, och ur högtalarna pumpades Rap das armas, hela folksamlingen skrek sig hesa - vilken känsla det var.. Vi gick, vi sprang, vi dansade, vi skrek, vi skrattade oss genom paraden som pågick länge, men det var det värt. Pustade ut på McD och bad våra fötter att vakna till. Väl hemma hos mig åt vi, pratade om galenskaper och dags för ny outfit igen.. Lite paljetter och lite fina lockar så var man redo igen! Tanto people . . . Riktigt drag där, med härliga nya vänner, massa dans och skratt, kissa i skogen och hånglar ni? Runt midnatt bar det av mot..? Ja, utgång? Fetinglång kö på Zipper som jag inte orkade med, mina fötter och min plånbok sa nej så jag åkte hem.
Somnade sött, så trött så trött.

     

Söndag
Vaknade vid 10 av att Aléx ringde och var påväg. Pratade lite om gårdagen, galet... PUSS!
Lugn dag hemma med packning och städning, därefter Grönan med tjejerna! Lady Gaga stod på schemat! Varm kväll, vi åt god mat och skrattade åt veckan, och dansade sedan loss till GAGA som gjorde en riktigt bra show.. Med sjuka outfits och härlig allsång, publikrekord på Grönan och händer i luften, PUSS PUSS SWEDEN! Sade hejdå till mina tjejer och hälsade sedan på en glad Linn, haha sweet!
Väl hemma dog jag av garv. Vad ska man säga?

  

Pride-veckan var verkligen helt otrolig...
Tack vare alla mina härliga vänner - ni är bättre än bra.

H J Ä R T A .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0