Cirkus

Lördag kväll och jag sitter här lite frusen, otroligt mätt och ganska så trött faktiskt.
Det har varit en mysig dag på stan med Linn och Andréa.
Vi har kollat runt i en massa affärer, ätit gott och frusit häckarna av oss.
Det shoppades på alla håll och kanter, men jag höll fingrarna i styr och köpte endast det som stod på min lista.
Nämligen: ansiktsmasker, kollegieblock och pärm.
Det är dags att jag får ordning på alla mina papper som jag har, speciellt alla danspapper, och jag vill samla allt i pärmar och lådor så det blir rent och snyggt. Ordning och reda...

Kvällen har spenderats här hemma med en massa mat, efterrätter och tilltugg.. Körslags-tittande och lite film. Mysigt värre. Helt rätt att Team Magnus åkte ut och vinnaren måste väl bli Segerstedt? Han stavas ju Seger..
Och när vi ändå talar om Mr. Seger.., så är det nu klappat och klart med bokning av kryssning! Tillsammas med Therese och Sofie bär det av och båten gästas av EMD. Lägg till lite glitter (attans, kom på att jag köpte glitter på Panduro idag.. stod inte på listan... nåväl, nödvändigt.) lite planering, lite glada leenden och lite karaoke på det - så stavas det succé..

Igår kväll blev det inte musikal utan Cirkus Cirkör på Dansens Hus.
Utsålt, helt enastående bra, underbart liveband (som jag för övrigt efter showen köpte en skiva av.) och så mycket känsla.
En fantastisk föreställning, det var så värt att se den.
Men nu, så här dagen efter, så känner man ju självklart att man väldigt gärna vill vara sådär otroligt akrobatisk, så stark och sådär vig som flera av de är, vilket är rent ut sagt omöjligt. Iallafall om men heter Linnéa Lindgren. (Är inte bitter.)
Men en sak vet jag, och det är att Cirkus-konster - det är något för mig.
För åh så kul det verkar. Det skriver vi till på min lista.. att prova på alltså.



"Inside Out" är ett svindlande cirkusdrama för hela familjen om att våga mer än man vågar. Cirkus Cirkör är äntligen tillbaka med en föreställning fylld av cirkushjärta, kärlek, magi, härlig livemusik och sin sedvanliga energi och skruvade komik.  
Här möter du två personer som är rädda för att misslyckas. När de träffar ett cirkussällskap fyllt av fula, vanskapta, udda men också magiska, roliga, varma och eleganta karaktärer ställs mycket i deras liv på ända och en svindlande resa tar fart.



Efter föreställningen åkte jag hem till Kjersti där hon och tjejerna drack vin framför Let's Dance. Myskväll!
Lite otippat att fröken Blond åkte ut, då jag trodde, som så många andra, att Kitty eller kanske Scott skulle åka ut. Överlag så är Laila utomordentligt bra (bättre än en del av de professionella kvinnliga dansarna), Höglund har ett skönt smile (kan bero på att jag gillar charmören Tobias..) och att Almenäs ännu en gång misslyckades med sin outfit är väl ingen förvånad över?

Morgondagen stavas: bubbla, ansiktsmask, basta, simma, sola, prata och fnissa lite flickigt sådär med Therese och Sofie.
Sedan är det dags för lite fix här hemma, städa undan lite och tvätta. 
Snart ny vecka, nya tag. . .

Tråkigt värre, men mina bud på Tradera vann inte. Jag som var så taggad.
Men vinnarbuden - ja de var inte att leka med..

Kärlek L.

Kommentarer
Postat av: Becca

Kämpa på gumman :D jag håller koll på andrea åt dig ;D hehe , bra annars ? puss

2009-01-27 @ 00:15:12
URL: http://nursebecczon.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0