Pride 2010

Hur ska man sammanfatta Pride-veckan?
Det har hänt så mycket - både roliga och tråkiga saker.
- 2 par skor gick sönder, mina fötter är helt förstörda, mitt vänstra knä mår inte bra, jag är inte sugen på att dricka eller festa, jag är trött på mycket, jag har gjort av med en hel del pengar, jag har inte ätit speciellt bra och jag har lärt känna nya människor.

Vi kör en snabbis om varje dag..

Måndagen stavades fix på dagen och sura blickar då lönen krånglade.
Trots sura miner åkte jag och Sofie hem till Carro och Dagny för Pride Kick-Off aka Drinkkväll. För 60 riksdaler fick vi dricka goda drinkar och umgås med härliga vänner. Temat för kvällen var färgglatt och Vickan stod på schemat.
Vi rullade in, ett glatt gäng på cirka 15 pers, och ägde Vickan.
Mojagänget med vänner var på plats! What a night...
Storschlaget körde schlagers, det var värsta draget och Bengtzing var skön kvällen till ära. Hem till Therese där vi somnade sent, eller tidigt på morgonen :-)

















tisdagen vaknade vi till solsken, lite trötta, lite slitna.
Första dagen på Pride tog på krafterna.. Vi laddade om, tog det lugnt och drack kaffe. Eftermiddagen och kvällen spenderades på Udden med Glada Gänget.
Sol, fotosession, sushi, huvudvärk, skratt och fina vänner.













Onsdag, lugn dag. Fix och trix med biljetter och rosévin. 
Grillkväll hos Therese på kvällen med fina människor, god mat och soooool.
Vidare in till stan för lite häng utanför Pride Park. Chill i gräset, sedan kom regnet... Utgång? Trodde jag ja! Nej, vidare hem till Therese för mer grillfest. Galna människor, sen natt, kotlett och rosé.








Torsdag aka Schlagerdagen. Vaknade till regn och rusk, svepte kaffe och åt chips. Ville beställa snygga skor och klänningar och garvade gott åt folk.
Hem i spöregn, bara att hoppa in i duschen för att vakna till liv..
Dags att svida om till kvällens outfit: höga shorts, knytblus, Gaga-halsband och Converse. Förfest hos Thea med glada tjejer och goda drinkar.
Dags för: Schlagerkvällen! Oh så lerigt det var...
Ramlade omkull direkt när jag kom in. Tack för den! Grym kväll med härliga artister och skönsång från våran sida ;-) Awesome!
Vidare in på Den stora Schlagerefterfesten. . .
Där uppträdde Dark Ladies, Sarah D. F. och Bengtzing - me like!
Taxi, Donken, sur, förvirrad, "Robert" och ny bekantskap.







































Fredag baby! Vad gjorde jag denna dag..... Den som visste det :-)
På kvällen var jag på Lidingö och firade Leo som fyllt 25. Iklädd somrig outfit åt jag gott, drack bål och sjöng mig hes. Grät floder och somnade inte så gott.
Men alla dagar kan ju inte vara bra dagar.. :-)










Lördag, sista dagen... Dags för Pride Parad!
Iklädd pridebikini och jeansshorts skuttade vi efter QX och sjöng schlager så det hette duga. Runt 16 var vi klara och satt i gräset som trötta själar. Happy Pride! Mötte upp Mia och Jessica på stan för lite häng vid vattnet och prat om allt mellan himmel och jord. Vidare hem för att svida om, via hejdå till underbara Therese som ska plugga i Spanien.. och hem igen för att sedan åka. Fram o tillbaka...
Ont i bena! Till Zipper för att se Thomas, JJ och Thea giga.
En kväll som slutade i no life och hej till Henrik, stängde stället och var mindre pigg. Hemma vid 06, dags att packa....
Sov 1,5 h och åkte till Örebro, vidare till Västkusten.






















En vecka som jag sent kommer att glömma...


Kommentarer
Postat av: Jennie

Rix var galet roligt, som alltid!

Bilderna från udden är finafina, och roligt var det! Skickaa?



Glitter !

2010-08-09 @ 10:20:48
URL: http://jennie95.blogg.se/
Postat av: Mika

Hahaha ni är så härligt sjuka! och galna.. tack för tisdagen föresten, hur mysigt som helst! Kul att ses!



Kraaam!

2010-08-09 @ 13:54:14
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0