Boys boys boys?

Oh jisses vilken sjukt intensiv vecka jag har haft.. Jag vet knappt vad jag har gjort och vad jag inte har gjort. Det var ju ingen lugn och ro förra helgen om man säger så.., då jag hann med att dejta nästan halva Örebro. 
Åh i och med att jag inte har hunnit med att blogga om det så kommer här en kort resumé: familjemys, fäktning, mysig lunch med Linn, Melodifestival á la vinmys med hela gänget, djupa tankar, mindre djupa tankar, lite sömn, färgning av hår, härlig fika med Mia, godis, god mat och pussar på Hugo. Supermysig helg... Och nu är det helg igen?!

Och min vecka har sett ut såhär:

Måndagen började med svår street och lite ångest över att man inte kan.
Ont i höftböjarna, lite funderingar och sedan en mysig fika i Gamla stan.
Lite middag och vin på det med Sara och en massa mysprat så var det sedan dags för lite schlager, en helt vanlig måndag... All in Golden Hits!
Väl där blev vi ett helt gäng: jag, Sara, Marre, Jossan, Sofie och AC.
Kändistätt med bland annat Bengtzing på plats, Velvet o Tobbe Ek.. Nanne Grönvall och Lovestoned gästade Schlagerfeber vilket var sjukt kul. Kvällen var härlig till en början med slutade inte lika bra. Nog om det, så himla tråkigt bara.

I tisdags var jag kluven, orolig men pigg som en mört. Hur nu det gick till..
Grym rytmik, bra balett och jag ägde jazzen, eller kanske inte - men den var sjukt rolig! Efter skolan repade vi "Storband" vilket mest resulterade i skratt och koreografi som spårade ur.. Men värt med skratt. Telefonsamtal, sms och trötthet.

Min onsdag började med klädprovning och därefter grym jazz. Mer rep och mer skratt.. Och hem för att vila lite. Sång med Guddan som ville bjuda mig på middag, så söt! Kvällen avslutades med en massa mys. Black and White baby! ;-)

Igår var det torsdag och då fokuserade jag endast på att inte tänka och bara dansa. Gick sådär, men jazzen med Elin var riktigt bra. Hon är riktigt bra!
Besök av min gamla gymnasieskola vilket bara kändes konstigt och därefter rep - vi var ju tvungna att koreografera till HAIR.. Så roligt eller kanske inte, men det blev helt okej! På kvällen träffade jag Aléx och vi fikade på vårat hängställe Chokladkoppen där vi pratade och garvade åt allt från Boys boys boys till gud vet vad.. Mys!

Och idag är det äntligen fredag! Och min dag började bra med att jag ramlade i trappen och sopade i häcken rejält. Samt att det drog till ordentligt i sidan.. Nåväl, väl på tunnelbanan satt jag fast och när jag väl kom av så gick inte tvärbanan. Lyckat! Älskar detta snökaos :-)
I skolan repade vi sedan, trots sjukdom. Hinkade kaffe och funderade på koreografier, shoppingsug och planering av våra liv. Lite balett på det var tanken men tack vare min vurpa på morgonen så kunde jag inte dansa. Bara o sitta o lee... Ett hej hos Sofie som jobbade hårt och vi snicksnackade sedan på stan och garvade åt varandra. Ikväll har vi haft myskväll här hemma med musselsoppa och goda ostar (vår favvo!), Let's Dance och ett varmt bad med Cosmopolitan till.

Och imorrn är det lördag och då är det Melodikryss, sen ska jag möta upp mina föräldrar som kommer hit över helgen! Antikmässa står på spel om vädret tillåter... Det sägs att det ska bli snöstorm - kul...!

Och med denna otroligt intressanta uppdatering, (jag förstår att ni verkligen är sjukt nyfikna på mitt liv...), så säger jag nu godnatt!



Kommentarer
Postat av: Eva-Marie

Hej Linnèa!



Åh vad kul det lät med Golden och att ni fick se Linda!!!

Skall ni med på fredag? Vi har ju bokat men ej betalt ännu...Skall kolla väder!



Kram E-M & Simon hälsar!!!

2010-02-21 @ 17:42:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0