Godkväll!

Sitter här och drar i mig lite blåbärssoppa. Hade för mig att det skulle vara gott, men det smakade inge vidare.. Men nyttigt är det iallafall!
Nyduschad, trots det har jag fortfarande glitter kvar i hela hårbotten efter helgens bravader. Det var en riktigt lyckad helg, fullspäckad och rolig..

Jag hade ju som sagt mina föräldrar på besök över helgen och vi spenderade bland annat ett par timmar på Antikmässan i lördags, vilket var riktigt roligt.
Fyndade snygga galgar och log bland allt fint och fult.
Kvällen spenderade jag hemma hos Therese med fina tjejer, Melodifestival och massa gott. Vi skrek högt när Timoteij gick vidare och chockades över resultatet.. Vad hände?

Igår var det dags för vårat dansjobb med storbandet som vi haft lite ångest över i veckan. Men det gick galant och alla var otroligt nöjda med vår insats :-)
Glada och glittriga gick vi sedan ut i kylan och jag hälsade på hos J för lite mys.

Vilket jävla kaos det är i Stockholm just nu! Går knappt att ta sig nånstans.. Fryser häcken av sig medan man väntar och väntar.. Ibland förgäves.
Kom till skolan idag efter lite om och men, hade sedan en helt okej dag i skolan med lite planering och lite dans. Vi repade sedan våra solon, eller rättare sagt: började på våra solon som vi ska visa upp på onsdag. Ingen stress, ingen stress!

Vad händer med Melodifestivalen kan man fråga sig.. Inte mycket till Melodifestival känns det som. Det känns inte som förr, och det är tråkigt att erkänna det ;-).. Och att låtar läcker ut och bidrag som släpps tidigare på nätet? Hm, jag är tveksam. Och det känns inte som att det är några höjdarlåtar med.. Hur kunde t.ex "Victorious" med Bengtzing och Velvet inte komma med i schlagern? Jag är chockad. Fast jag lever ändå i min schlagerbubbla och är nöjd. Men det är bara jag och Therese i min klass som förstår det här, det här med Melodifestival.. Klasskamrater och lärare kollar snett och förstår inte det här med paljetter, skvaller och glitter..

Det är förövrigt mycket som händer nu.. Och det är galet ;-)

Nu ska jag dejta kudden, ska bara skriva lite på min fördjupning om mitt solo och dricka upp min goda blåbärssoppa.. Hurra, imorrn är det tisdag! (Snart lov..!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0