Vilken helg!

Jag har haft en riktigt späckad, men kul, helg med min brorsdotter My!
Hon fick en hel-helg i Stockholm i julklapp av mig och nu var det alltså dags...
Och vilken helg sedan!
I fredags lagade vi mat och dippade gott till Let's Dance, kollade roliga Youtube-klipp och skrattade gott medan vi lekte gömma nyckel.. Upptäckte att min brorsdotter är lite lik mig, vilket jag inte trodde..., då hon glatt klädde sig i paljetter, tog fram fjäderboan och låtsas-sjöng i micken medan jag tog kort. Runt midnatt lekte vi alltså GAGA och filmstjärna med lyckade resultat, på höga klackar...

I lördags gjorde vi Melodikryss o åt god frukost. På förmiddagen shoppade vi loss, läs: hon, på stan och såg sedan musikalen Grease på Göta Lejon. 
En ganska så annorlunda version, om man säger så. Men jag log glatt :-)
Sprang och halkade hem mot lägenheten, shoppade tacos och gjorde tacos i full fart. Vi satt bänkade framför tv:n kl. 20.00 och såg såklart Schlagern.
Och när vi ändå pratar om Schlagern...

- Härligt och pampigt öppningsnummer, med en Charlotte iklädd endast ett silver-linne och en hoppade Nanne, och såklart en fin Sonja. Men I need a hero och schlagertjejer kan ju inte bli annat än bra...
Måns skötte sig alldeles utmärkt, Christine var gapig med ändå rolig, och Dolph är ju ändå bara för skön. Säger inget, han bara är liksom..
Först ut var ju Ola, förhandstippad och min solklara favorit för kvällen.
Bra låt, som satte sig direkt. Snyggt helt enkelt! Silver var urtrist, Linda hade en snygg show och en dansant låt - så det var lite otippat att hon inte gick vidare.. Pain of Salvation sjöng bra, men helt fel forum kanske.. eller? Ekborg kan sjunga, men varför musikal? Jessica hade en ballad.. som jag inte tyckte gav så mycket. Singel - nej tack och Salem sjöng gulligt, helt okej låt.
Så om vi sammanfattar det hela så är jag nöjd med Ola och Salem till final, tycker att Linda skulle ha gått vidare istället för Jessica till andra chansen men har en känsla av att den låten ändå kommer att spelas en hel del.. Pain of S. känns också helt okej. Och Dolphs mellanakt var bra. Det här kan nog blir riktigt bra...

Efter Mello lekte vi en massa, spelade kort och hade mysigt. Somnade sent och vaknade lite trötta idag. Så idag tog vi det mest lugnt, kollade lite på filmen Grease och lekte lite. Det har verkligen varit en supermysig helg... Tack hjärtat ♥

Har jag inte en underbar brorsdotter:


Kommentarer
Postat av: Johanna

Efterlyser mer bilder =)

2010-02-10 @ 14:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0