Ingen vila här inte!

Var det nån som sa: mycket att göra?
Svar ja.. Ingen vila här inte, kan man lugnt säga.
Har inte hunnit blogga på flera dagar och har egentligen inte tid nu heller,
men här kommer en liten resumé av de senaste dagarna. För alla intresserade ;-)

I onsdags hade vi den sista koreografiklassen, samt den sista balettklassen. Svettigt, roligt men ändå tråkigt, och min lärare i balett gav oss ett gott skratt då hon denna dag hette Irina och kom från Ryssland under hela lektionen..
Efter lite skönsång (?) så åkte jag hem till J för myskväll, en svettig sådan.
Varför är jag så varm hela tiden?

Jag sökte Danshögskolan i torsdags vilket var väldigt kul, men det gjorde ont och det gick inte speciellt bra. Hur går det ihop kan man fråga sig, men så är det. Efter en lång dag inomhus tog vi oss sedan till en strand för lite Ballerina Klasskaka, sol och årets första dopp! Svinkallt men uppfriskande.

fredagen repade vi inför avslutningsfesten och satte koreografier, chillade i solen och bättrade på brännan tillsammans med Sara, Therese och Amanda. Lyxshake från Max var dagens höjdare, fast glassen på 7eleven var inte helt fel den heller... Till Kungsan för att kolla in Rix Fm-festivalen, Sofie och Therese tävlade med RIXbra motiveringar... vilket resulterade i att Therese vann 1 mobil samt en kväll i VIP-tältet med sina vänner.. Så kvällen spenderades VIP med dricka, snacks och fina vänner.

I lördags sken solen och det var bara att hoppa i jeansshortsen för en dag på Gröna Lund. Väl på plats solade vi och snackade lite skit, kollade in rep av dåliga artister men en bra Linda Bengtzing som programledare.
Pratade med folk, åt, åt lite mer, stekte och brände oss lite.
Hejade även på Linn som jobbade och vi fick åkbiljetter, thanks! ♥
Kul med Sommarkryss, hej till Bengtzing och jag somnade med leende på mina solbrända läppar.. Eller nåt.

I söndags var det audition på Kulturama så där befann jag mig hela förmiddagen och guidade nervösa dansare in i danssalen, log lite snällt och skvallrade med Alexandra och Marit. Vidare till Gröna Lund för Childhood-dagen, och vadå det regnade? Det öste ner. Bra artister, men vädret drog ner allt om man säger så.. Väl hemma kände jag mig febrig, rixtrött och frusen ändå in i benmärgen.

Och nu är det måndag!
Vi har repat Kultuvision Song Contest, haft dancehall, lunchat och planerat samt chillat i parken med den ultimata leken ;-) under ledning av Brask.
Inhandlat present till Therece som fyller år idag har vi även hunnit med..
För ikväll ska hon firas på Golden Hits med middag, vin, glitter, Schlagerfeber och Bengtzing & Velvet!

Om vi är taggade...?

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej :) Hittade din blogg när jag sökte runt lite på kulturama.. var där i helgen på audition, och kom in.. :) och vad jag förstår så går du där? så tänkte be om lite insiderinformation typ, nä men hur det är, hur lärarana är och så? vore skitbra om du ville berätta lite.. :) MVH Anna

2010-05-25 @ 20:26:43
Postat av: Linnéa

Hej Anna!

Kul att du hittade hit.. Och stort grattis!

Jag kan absolut berätta om Kulturama, jag kan mejla eller höras på facebook? Adda mig om du vill; Linnéa Lindgren



Så kan jag berätta lite! :-)

Kram L.

2010-05-26 @ 09:32:31
Postat av: Anna

Super, I'll do that! Tack! Kram : )

2010-05-26 @ 17:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0